Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, alla!

Har en iMac 21,5 tum med 4Gb RAM, 500Gb hårddisk och Logic Express 9. Håller på och spelar in en låt, men har fastnat med sånginspelningen. Helt plötsligt, vid ett sångpålägg, så stannar inspelningen med skylten: "disk to slow", med knappen "continue" under. När jag klickar den så hoppar baren fram en bit och fortsätter därifrån men med "record" frånkopplat. Hittar ej lösning. Vad göra?

Mvh, mowgli

Annons
Postat (redigerat)
Vad kör du med för ljudkort? Kan ju vara det som spökar!

Jag skulle tro att det är ljudkortet, E-MU 0202/SBU, frågade specifikt om det var kompatibelt med snowleopard, men det verkar vara nå't knas. Kanske fabrikationsfel...hm...har just idag snackat med musikaffären, och ska dit imorgon. Har även snackat med Applev support, och fått direktiv via email som jag ska beta av om ljudkortet visar sig vara ok. Jag kollade här och på några andra forum i den händelse problemet var trivialt och lätt kunde åtgärdas. Använder dessutom iMac:ens inbyggda ljudkort så här långt utan problem, så det är ganska säkert just det som spökar.

Återkommer med svar på gåtans lösning.

Mvh

Edit: Fick länk till den här artikeln av Apple support: http://support.apple.com/kb/TA24535?viewlocale=en_US

Redigerat av mowgli

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.