wnr Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Kan man bygga ett litet mickbås av en garderob?, om man typ köper en från ikea?.. jag behöver inte såjättemycke dämpning, men lagom så att datorn å sånt inte hörs.. sen så om man dempar, kommer det att låta börkigt då?.. vad ska man dempa med? jag provade att isolera ett hörn förut med skumplast, men när mikrofonen va förnära väggarna så vart det börkigt å basigt..
MusicGene Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 det viktigaste är egentligen inte dämpningen av oljud tycker jag, utan dämpningen av fulreflektioner.
Ejohansson (oregistrerad) Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Jag provade helt enkelt att ta två vanliga sovmadrasser och ställde upp mot ett hörn av rummet och vinklade micken "innåt". funkade hur bra som helst! hett tips!
wnr Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 jag har skumplast isolering i rumet, men det jag vill e ju att få bort ljudet från datorn
Tokas Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 Varför köper du inte då dämpning och tystare fläkt till datorn då? Det borde du ju tjäna på. 😏
wnr Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 okey kanske inte bara datorljudet som stör, men rummet känns lite ihåligt eller så när man sjunger.. får väl köpa mer prylar bara att ha i rumet 😏
Danny Cort (oregistrerad) Postat 7 januari 2005 Postat 7 januari 2005 jag har skumplast isolering i rumet, men det jag vill e ju att få bort ljudet från datorn Då är det ju satorn som ska tystas & inte rummet. Satsa på en tyst dator, behöver inte kosta mycket & det finns mycket du kan göra själv. Men förstås, så är det bästa att köpa en dator med så tysta komponenter som möjligt från början. Eller, ställ datorn i ett annat rum. T.ex. i garderoben.
wnr Postat 7 januari 2005 Trådstartare Postat 7 januari 2005 jo men datorn blir så varm då 😆 å dessutom så behövs det låånga sladdar.. men vi får se vad som görs 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.