Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är på jakt efter ett MIDI-Interface och tycker EMU's Midi 2x2-Interface skulle passa mina behov som består av att koppla mitt digitala trumset till datorn. Jag har sökt och sökt utan att hitta någon tråd som tar upp huruvida interfacet är kompatibelt med Vista eller ej så jag tar det från början.

DJService och Musikbörsen kan man införskaffa sig denna prisvärda lilla manick men frågetecken finns kring huruvida Interfacet är kompatibelt med Vista eller ej.

På produktens hemsida finns det en liten Windows Vista-logga, lovande tänker jag. Kollar man vidare hittar man manualen, men där nämns aldrig Vista. Däremot på produktens download-sida ligger det drivrutiner som skall stödja "Windows XP, Windows Vista, Windows 7 32-bit and 64-bit" men jag blir lite konfundersam och skulle gärna dubbelkolla med någon mer insatt.

Så jag undrar om någon testat dessa drivrutiner eller kan garantera att de kommer fungera? Interfacet i sig kostar inte många kronor men kasta pengar i sjön är ju alltid surt.

Tack så mycket på förhand.

Mvh

Niklas

Redigerat av ocbgb
Annons
Postat

Manualen skrevs säkert långt innan Vista fanns. Om det finns drivrutiner för Vista så fungerar den med Vista (om den funkar på just din dator är en annan fråga...).

Postat (redigerat)
Manualen skrevs säkert långt innan Vista fanns. Om det finns drivrutiner för Vista så fungerar den med Vista (om den funkar på just din dator är en annan fråga...).

Det låter ju logiskt iaf, sen hur logiskt Vista är känns ju som en annan femma. Lär shoppa loss interfacet, återkommer med ett klargörande att den verkligen fungerade, ifall nån annan skulle gå i samma tankebanor.

Ingen som har egen erfaranhet av interfacet till just Vista?

Redigerat av ocbgb

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.