Tobber (oregistrerad) Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Har ett EMU 0404 PCI som jag kopplat till en förstärkare cambridge A300 via RCA kontakter ,nu skulle jag vilja koppla till en hörlursförstärkare Men var och hur ska jag koppla den ,vill ju att ljudet i högtalarna ska tystna,när jag lyssnar i hörlurarna Kan jag koppla in på ljudkortets RCA utgångar ,(och stänga av stereo förstärkaren)men där är ju redan stereo förstärkaren redan ansluten,går det att pararellkoppla två källor på rca utgången Pre out på förstärkaren är ansluten till en sub, så REC out är den enda RCA utgången som jag har på stärkaren,kan man ansluta där Och är den oberoende av volym nivån på stärkaren Tack på förhand Tobbe
Gilbert Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 0404 (PCI) har inga analoga RCA utgångar. Jag skulle i ditt fall kolla på en billig mixer med separat volym för hörlursförstärkaren, t ex Compact4.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.