Jump to content
Annons

Färdiga mixar


JoinAS

Recommended Posts

Tjena !

Vet inte om nån av er har erfarenhet att spela ute på klubbar eller dyl.

Men om ni gör det, eller spelar på någon fest t,ex. Hur gör ni då:

Brukar ni ha någon form av färdig mix som ni kan köra ibland för att t,ex. kunna ta er till toaletten om ni behöver det,

eller kanske bara för att kunna ta någon paus eller så ?

Eller står ni och är på hugget med att mixa live från början till slut ?

Jag oroar mig lite, för vad *an gör man om man blir nödig liksom ? haha 🤪

Tacksam för svar !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjenare!

Det är ganska stor skillnad på att spela på privata fester och klubbar.

En mixskiva är alltid bra att ha med sig ifall någonting skulle hända som gör att man måste rusa iväg en stund, men du ska alltid vara inställd på att lira hela ditt set.

På fester kan det ofta vara ganska avslappnad stämning och du kanske inte är där för att lira just "din" musik vilket innebär att gästerna inte är där för att höra just "dig" spela. Trycker det på i rören och du måste på dass så kommer det antagligen inte vara några problem. Gör det under en lång låt, eller sätt på din mixskiva men gör det när det är folk på dansgolvet och du ser att dom är igång.

Lirar du på en klubb så ska du inte lämna scenen. Du är artisten, folk är där för att se dig och du ska leverera det bästa du har. På klubb spelar du oftast inte lika länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lirar på klubb varje helg och det är som föregående talare säger, man spelare inte så länge och har inte varit med om att jag varit tvungen att gå på muggen nån gång under ett gig, brukar räcka med att man går före man börjar lira. Har en färdigmixad skiva med 4 låtar ifall att man skulle vara tvungen att göra ett besök på huset. På fester har ju dock hänt att man behövt tömma blåsan nån gång, brukar dock inte vara nåt problem eftersom man känner de flesta där och lätt kan få en polare att lira nån låt utan att någon bryr sig 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej ! 😏 tack för svaren !

I vilket program brukar du göra dina färdigmixade låtar, om man får fråga ?

Det kan du göra i vilket program som helst..typ cool edit..eller vilken sequenser som helst..typ cubase..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...