Jump to content
Annons

Vilken Mac?


mateo

Recommended Posts

Hej hej.

Har tittat runt lite på nätet efter en ny dator och vart sugen på att byta från Pc till mac.

Så jag undrar vilken mac ni rekomenderar som musik dator?

Det jag gör är att skapa Beats i Reason och inspelning av röst i cubase(kanske byter till logic vid eventuellt köp)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mac Pro om man vill kunna köra ordentligt. Om man klarar sin med externt ljudkort (sämre latency) och inte har behov att köra t ex UAD eller extra diskar (interna) så kan en iMac funka och då skulle jag absolut rekommendera en fyrkärnig (i7) i dessa tider.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=vi...mp;aq=f&oq=

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej

är sugen på en bärbar och har kollat in den här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=448053

räcker den prestandan för mina ändamål?

Kanske uppgradera med lite mer ram?

Ställer mig lite tveksam till en 13" skärm... Man får en väldigt mycket bättre översikt med en större skärm, oavsett vad man håller på med!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe okej!

Du har inga konkreta exempel på en dator du tycker jag ska satsa på?

Macbook Pro är väl ett alldeles ypperligt val och det där med vilken skärmstorlek man föredrar skulle jag säga är högst personligt. Vill man vara mobil borde en 13" vara ett bra val för alternativet att koppla in en extern skärm när man är hemma finns ju alltid.

Men köp för allt i världen ingen Macbook Pro nu då Apple förväntas uppdatera dom i princip när som helst (27:e ?). Sitter själv å väntar på just detta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...