Jump to content
Annons

Bästa studio i Stockholm?


tokeo2

Recommended Posts

Jag anar att det här är fel ämne att posta denna tråden på, men jag hittade ingen som matchade bättre.

Jag har en hel del producerade låtar som jag nu ska ta till nästa steg, nämnligen att spela in.

Problemet är att jag inte vet vilka som används av proffsen, är det någon som har en aning om en bra i stockholm? nämn gärna låtar som spelats in där tidigare.

Genren jag håller på med är by the way pop/r&b 🙂

Mvh/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag anar att det här är fel ämne att posta denna tråden på, men jag hittade ingen som matchade bättre.

Jag har en hel del producerade låtar som jag nu ska ta till nästa steg, nämnligen att spela in.

Problemet är att jag inte vet vilka som används av proffsen, är det någon som har en aning om en bra i stockholm? nämn gärna låtar som spelats in där tidigare.

Genren jag håller på med är by the way pop/r&b 🙂

Mvh/

Cosmos Studio(s?), där har väl bl.a. Britney Spears och BSB skrålat in sina visor...

Link to comment
Dela på andra sajter

StefanS (oregistrerad)

Handlar inte i första hand studio, det handlar mer om producent.

Producerar du dig själv handlar det mest om val av studio MEN inte vilken som anses som bäst utan vilken som har det du behöver och gärna till ett bra pris.

Ska du spela in live? Ska du spela in riktiga trummor? Vad har du för referenser? Är du själv tillräckligt bra tekniker/producent?

Tänker du att en studio automatiskt ger dig en tekniker som delvis fungerar som producent då ska du ha tur om du ska få ut max av Studion.

En inspelning brukar i regel handla om trummor och sedan resten. Det enda som är krävande gällande lokal och utrustning är trummor.

Sång/bas/gtr/klaviatur mm kräver bara ett OK rum och 2-3 mikrofoner , har jag en U67/U87 , sm57 och en Royer121 då är jag nöjd.

Har du tillgång till instrument själv?, musiker?

Du måste nog förklara vad du är ute efter..

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Oj, Decibel... den brukar jag gå förbi ibland. Det var ett tag sedan man var där.

Fina grejer har dom nu för tiden. Det var rätt slitet när jag var där på mitten av 90talet.

Ahh, såg att dom renoverade 1996.

Oops, det innebär att det var ett bra tag sedan jag var där mao...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver bara spela in sång, men det jag främst är ute efter är en studio med tekniker som kan redigera röst samt få den att smälta in bra med instrumentalen.

Så sång och Mixning, är det jag är de jag söker.

Sorry om jag formulerar mig konstigt, är inte så hajj på studio teknik, kan bara sjunga ;P

Redigerat av tokeo2
Link to comment
Dela på andra sajter

StefanS (oregistrerad)
Jag behöver bara spela in sång, men det jag främst är ute efter är en studio med tekniker som kan redigera röst samt få den att smälta in bra med instrumentalen.

Så sång och Mixning, är det jag är de jag söker.

Sorry om jag formulerar mig konstigt, är inte så hajj på studio teknik, kan bara sjunga ;P

PM

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Då jag var i svängen o spelade in ett album struntade jag i studion, producenten samt teknikern är det viktigaste. En duktig tekniker kan få vilket skit som helst att låta bra, tro mig!

Sen att studion hade 12x API 512 som vi använde, med en 525 och 550b till varje pre var en bonus:D

Redigerat av Alexho
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...