Jump to content
Annons

Realistisk gitarrackordsljud


jimutt

Recommended Posts

Tjenare,

Är helt ny pĂ„ Cubase.

Undrar om det finns nĂ„got enkelt sĂ€tt att skapa realistiska gitarrackordsljud? För nĂ€r jag vĂ€ljer ett gitarrljud och spelar pĂ„ min midikeyboard sĂ„ lĂ„ter det ju som om man slĂ„r pĂ„ alla strĂ€ngarna exakt samtidigt. Men jag skulle fĂ„ det att lĂ„ta realistiskt utan att behöva trycka pĂ„ en tangent i taget. 😆

Hoppas ni förstÄr vad jag menar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

SÄ lÀnge du anvÀnder virtual guitarrist lÄngt bak i mixen sÄ gÄr den att anvÀnda enligt mig.

DÀremot om du ska ha ett tydligt gitarrsound, sÄ Àr den ju INTE att rekomendera, med tanke pÄ att man hör efter 4 sek lyssning att det Àr virtual guitarist , man kÀnner igen kompen och det stela, helt 100% tighta gitarrljudet.

BĂ€sta Ă€r att antingen försöka lĂ€ra sig gitarr, det rĂ€cker du kan 5 ackord pĂ„ gitarr sĂ„ kan du spela det mesta sjĂ€lv (bara köpa en barrĂ©klĂ€mma) sĂ„ du kan Ă€ndra tonart med den 😏

Alternativt, du har sÀkerligen nÄgon kompis som kan spela gitarr, ta hem honom nÀr du Àr klar med lÄten och lÄt honom spela mot en stormembransmick bara , det blir allra bÀst!

MVh

Marcus

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...