jimutt Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Tjenare, Ăr helt ny pĂ„ Cubase. Undrar om det finns nĂ„got enkelt sĂ€tt att skapa realistiska gitarrackordsljud? För nĂ€r jag vĂ€ljer ett gitarrljud och spelar pĂ„ min midikeyboard sĂ„ lĂ„ter det ju som om man slĂ„r pĂ„ alla strĂ€ngarna exakt samtidigt. Men jag skulle fĂ„ det att lĂ„ta realistiskt utan att behöva trycka pĂ„ en tangent i taget. đ Hoppas ni förstĂ„r vad jag menar.
engson Postat 13 januari 2010 Postat 13 januari 2010 Virtual guitarist. Japps, eller spela sjĂ€lv! đ
jimutt Postat 15 januari 2010 TrĂ„dstartare Postat 15 januari 2010 Okej, tackar. đ„° Dock Ă€r jag inte sĂ€rskillt duktig pĂ„ att spela gitarr sĂ„ att sĂ€ga. SĂ„ det fĂ„r nog bli Virtual Guitarist. đ
trancer Postat 20 januari 2010 Postat 20 januari 2010 SĂ„ lĂ€nge du anvĂ€nder virtual guitarrist lĂ„ngt bak i mixen sĂ„ gĂ„r den att anvĂ€nda enligt mig. DĂ€remot om du ska ha ett tydligt gitarrsound, sĂ„ Ă€r den ju INTE att rekomendera, med tanke pĂ„ att man hör efter 4 sek lyssning att det Ă€r virtual guitarist , man kĂ€nner igen kompen och det stela, helt 100% tighta gitarrljudet. BĂ€sta Ă€r att antingen försöka lĂ€ra sig gitarr, det rĂ€cker du kan 5 ackord pĂ„ gitarr sĂ„ kan du spela det mesta sjĂ€lv (bara köpa en barrĂ©klĂ€mma) sĂ„ du kan Ă€ndra tonart med den đ Alternativt, du har sĂ€kerligen nĂ„gon kompis som kan spela gitarr, ta hem honom nĂ€r du Ă€r klar med lĂ„ten och lĂ„t honom spela mot en stormembransmick bara , det blir allra bĂ€st! MVh Marcus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.