Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare,

Är helt ny pĂ„ Cubase.

Undrar om det finns nĂ„got enkelt sĂ€tt att skapa realistiska gitarrackordsljud? För nĂ€r jag vĂ€ljer ett gitarrljud och spelar pĂ„ min midikeyboard sĂ„ lĂ„ter det ju som om man slĂ„r pĂ„ alla strĂ€ngarna exakt samtidigt. Men jag skulle fĂ„ det att lĂ„ta realistiskt utan att behöva trycka pĂ„ en tangent i taget. 😆

Hoppas ni förstÄr vad jag menar.

Annons
Postat

Okej, tackar. đŸ„°

Dock Ă€r jag inte sĂ€rskillt duktig pĂ„ att spela gitarr sĂ„ att sĂ€ga. SĂ„ det fĂ„r nog bli Virtual Guitarist. 😛

Postat

SÄ lÀnge du anvÀnder virtual guitarrist lÄngt bak i mixen sÄ gÄr den att anvÀnda enligt mig.

DÀremot om du ska ha ett tydligt gitarrsound, sÄ Àr den ju INTE att rekomendera, med tanke pÄ att man hör efter 4 sek lyssning att det Àr virtual guitarist , man kÀnner igen kompen och det stela, helt 100% tighta gitarrljudet.

BĂ€sta Ă€r att antingen försöka lĂ€ra sig gitarr, det rĂ€cker du kan 5 ackord pĂ„ gitarr sĂ„ kan du spela det mesta sjĂ€lv (bara köpa en barrĂ©klĂ€mma) sĂ„ du kan Ă€ndra tonart med den 😏

Alternativt, du har sÀkerligen nÄgon kompis som kan spela gitarr, ta hem honom nÀr du Àr klar med lÄten och lÄt honom spela mot en stormembransmick bara , det blir allra bÀst!

MVh

Marcus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.