Jump to content
Annons

Problem clockfrekvens efter installation av PT803LE


TorbjornP (oregistrerad)

Recommended Posts

TorbjornP (oregistrerad)

Hej,

Mitt PT 8.01LE gick trögare och trögare och jag beslutade att avinstallera och därefter installera 8.03LE. Allt det gick som smort men när jag öppnar en session går det inte att spela, efter en stund får jag ett varningsmeddelande rörande buffer size och klockfrekvens, därefter kastas jag ur. Jag har ett 003 Factory och jag tror inte att det är nåt fel på det, det fungerar fortfarande som ljudkort när jag spelar andra ljudkällor, t e x iTunes. Jag har en SPDF-ansluten channel strip. Inga inställningar är ändrade, likväl funkar det inte - vad är felet? / T

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Mitt PT 8.01LE gick trögare och trögare och jag beslutade att avinstallera och därefter installera 8.03LE. Allt det gick som smort men när jag öppnar en session går det inte att spela, efter en stund får jag ett varningsmeddelande rörande buffer size och klockfrekvens, därefter kastas jag ur. Jag har ett 003 Factory och jag tror inte att det är nåt fel på det, det fungerar fortfarande som ljudkort när jag spelar andra ljudkällor, t e x iTunes. Jag har en SPDF-ansluten channel strip. Inga inställningar är ändrade, likväl funkar det inte - vad är felet? / T

Kolla så du har internal clock ikryssad. Dra ur kontakter och starta om.

Detta kanske kan vara till hjälp?

https://www.studio.se/index.php?showtopic=41850

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en SPDF-ansluten channel strip. Inga inställningar är ändrade, likväl funkar det inte - vad är felet? / T

Kolla hur sakerna är synkroniserade med varandra. Är din kanallimpa ställd på intern synk måste digi-interfacet vara ställt på att synka på S/PDIF. Det gör du under options/hardware. Om digigränssnittet ska vara master och ställd på intern synk måste du skicka någon signal till kanallimpan som den kan synka på, kanske via S/PDIF in eller WordClock (det senare skickar bara en klocksignal, ingen data).

Link to comment
Dela på andra sajter

TorbjornP (oregistrerad)

Jag har provat att avinstallera PT och därefter återinstallera PT 8 och PT 8.03 samt riva bort outboardstripen, d v s nu finns bara datorn och mitt DIGI003 - likväl fungerar det inte. Kan man återställa DIGI003 på nåt sätt till nåt defaultläge och "börja om"?

När kopplingen mellan PT och 003 försvinner står det att jag skall öka buffer size (den är på 90 %) samt tillseatt det finns en valid clock source.

Tacksam för hjälp!

T

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag har provat att avinstallera PT och därefter återinstallera PT 8 och PT 8.03 samt riva bort outboardstripen, d v s nu finns bara datorn och mitt DIGI003 - likväl fungerar det inte. Kan man återställa DIGI003 på nåt sätt till nåt defaultläge och "börja om"?

När kopplingen mellan PT och 003 försvinner står det att jag skall öka buffer size (den är på 90 %) samt tillseatt det finns en valid clock source.

Låter mer som ett mjukvaruproblem. Kolla igenom den här guiden:

http://duc.digidesign.com/showthread.php?t=54888 (mac)

http://duc.digidesign.com/showthread.php?t=133039 (windows)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...