Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
MiniMac

Mac i all ära. Har inget alls emot, fast i detta fallet vill jag helst köra pc.

Vet inte om alla mina pluggar är för Mac mm..

Postat
Ok.. Jag är lite kass på detta (fastän jag kört Cubase sen Atari-tiden)

Du har inget mer konkret förslag på chassi och kort?

Visste inte att man kunde köra i7 på så litet moderkort..

Funkar förresten 4 kärnig processor bra till musikprogram?

Postat
Något tips på hur jag letar ljudkort?

Det finns ju pci-express på kortet men jag ser inget firewire. Usb tar väl en del kraft?

Det finns hundratals trådar om ljudkort i forumet, bara att börja plöja.

Postat
Kan inte säga något om hur lämpat detta moderkort är för ljudkort men det finns PCI-e ljudkort bl a RME.

Nåväl. Ett pci-e ljudkort finns det en del av, så det borde inte vara något problem.

Men när jag letar chassi. Hur vet jag om moderkortet passar i det? Räcker det med att det passar till mini-itx?

Förlåt alla dumma frågor..

Postat
Nåväl. Ett pci-e ljudkort finns det en del av, så det borde inte vara något problem.

Men när jag letar chassi. Hur vet jag om moderkortet passar i det? Räcker det med att det passar till mini-itx?

Förlåt alla dumma frågor..

Det är standard mått på skruvhålen. Så det ska inte spela någon roll. På alla datorer jag byggt under åren så har det aldrig varit ett problem, och då har allt varit självplock.

Postat
Det är standard mått på skruvhålen. Så det ska inte spela någon roll. På alla datorer jag byggt under åren så har det aldrig varit ett problem, och då har allt varit självplock.

Ok. Tack.

Nätdelen då. Något speciellt att tänka på här?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.