Dejjvid Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Hallå! Stötte på lite problem när jag uppgraderade från XP till Windows 7. Cubase SE3 fungerar väldigt dåligt, när jag lägger till ett audiospår tar det 10-15 sekunder. När jag sedan byter audiospår tar det lika lång tid. Så jag har tre frågor: 1. Vad kan problemet vara? 2. Skulle en uppgradering till Cubase Studio 5 hjälpa? 3. Går SE3-projekt att öppna i Cubase Studio 5? Tacksam för hjälp!
Claes Holmerup Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 1. Eftersom SE3 inte finns med i Steinerbergs lista över vilka de är säkra på som ska funka i W7, så är det nog där problemet ligger: https://www.steinberg.net/en/support/knowle..._back/2020.html 2. Det borde det verkligen göra. 🙂 3. Jäpp - det ska funka fint. 😑
Dejjvid Postat 3 januari 2010 Trådstartare Postat 3 januari 2010 (redigerat) Tack så mycket för hjälpen! Ha det fint! EDIT: Jag skrev fel, jag menade Cubase Essential 5. Ändras förutsättningarna någonting med detta? Redigerat 3 januari 2010 av Dejjvid
PeteK Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Står bara att de ska va version 5.1.1 (= senaste verisonen), så ska de funka. Jag har oxo haft lite problem sen jag bytte från XP till Win 7. Kör med Fireface 400 och Cubase 5 V5.1.1. Ljudet hackar till mellan varven, även när man spelar mp3:or. Har dock inte orkat forska i det så mycket i o med att jag inte har spelat in så mycket sen bytet.
JJMusik Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Kör Cubase 5 32bit under Win7 64bit här. M-AUDIO delta 1010. Rullar kanon. Jag väntade dock med win7 tills m-audio hade släppt officiella drivisar.
Claes Holmerup Postat 4 januari 2010 Postat 4 januari 2010 Tack så mycket för hjälpen! Ha det fint! EDIT: Jag skrev fel, jag menade Cubase Essential 5. Ändras förutsättningarna någonting med detta? Nej - det ska gå att ladda in SE3-projekt i Essential5 också. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.