Jump to content
Annons

Saknar Instruments mappen i nyinstallerad PT8


dbass

Recommended Posts

Hej!

Jag har uppgraderat datorn till en stationär intel quad med win xp. Den förra burken klarade inte av att ordentligt köra pro tools 8 som jag köpt (använt Cubase innan). Nu har jag installerat pro tools i den nya burken och uppgraderat till 8.01 versionen jag laddade ner från digidesigns hemsida.

Mitt problem är nu att jag inte hittar några mjukvaruinstrument! Jag tycker att pt8 känns väldigt rörig och allt ligger på konstiga ställen jämfört med Cubase så jag har hittills skyllt mig själv för att inte ha hittat instrumenten. Men de borde väl finnas under fliken AudioSuite? Jag hittar alla effektpluggar (tror jag alla) listade men inga mjukvarusynthar... Om jag öppnar en template t ex songwriter - piano som har färdigkopplade instrument tracks funkar det att spela med alla instrumenten utan problem. Men jag kan inte hitta var jag öppnar deras fönster eller väljer andra instrument...! Så de är installerade och fungerande men inte listade någonstans! Löjligt irriterande!! Jag har provat att ominstallera uppdateringen men det hjälpte inte. Kan någon snäll person hjälpa mig lösa detta?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alla plugins finns att hitta som inserts i mixwindow, de går att få upp i edit-window också men tror mixwindow är lättast om man när ny, man klickar på en insert på en kanal och det dyker upp en meny där alla plugins finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla plugins finns att hitta som inserts i mixwindow, de går att få upp i edit-window också men tror mixwindow är lättast om man när ny, man klickar på en insert på en kanal och det dyker upp en meny där alla plugins finns.

Tack! Det tog ett tag att få fram inserten. Hajar nu! Skönt att det var bara jag som inte fattat istället för nåt fel :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...