Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SÄg The End of the Affair pÄ SVT hÀr om dagen. En fantastisk film som Àr byggd pÄ en Graham Green roman. Filmen var super men dÀr fanns ocksÄ musiken av Micael Nyman. Jag sÀger bara Tecknarens kontrakt och Drowning by numbers. För ett tag har jag glömt Nyman men filmen fick mig att kolla upp igen.

Jag hittade detta och dÄ jag tidigare har hört McAlmont med Bernard Buttler och David Arnold sÄ var det sjÀlvklart att kolla upp.

LÄtarna kan verka ytliga men dom bygger pÄ Nymans musik och sÄng som Àr hÀmtad frÄn tidningsartiklar av McAlmont.

Bl. a fÄr man en inblick i hur det Àr att var Berlusconis Àlskarinna ( In Rai Don Giovanni) och hur man kanske gör nÀr man av misstag kommer Ät stora summor av pengar. (Take the money and run)

För mig Àr den största lÄten In Laos. Om en havande Nigeriansk kvinna i fÀngelse. Det Àr möjligen sÄ att jag har fÄtt nÄgot om bakfoten men för mig Àr detta det största som har gjorts 2009 i god kamp med Prefab Sprout och Ingenting.

Skivan heter The Glare av McAlmont Nyman. Jag hoppas att den kan ge den glÀdje och kÀnsla som den har gett mig.

Redigerat av DivineCo
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Lyssna pÄ Joacime som Àr studioforums svar pÄ Spotify. McAlmont och Nyman ligger sist just nu.

😳😄😕đŸ˜Č

DieHard (oregistrerad)
Postat
😕 Ja du har sagt det ett antal gĂ„nger nu. Jag tror nog att ditt budskap har gĂ„tt hem nu hos alla som lĂ€ser det hĂ€r.
DieHard (oregistrerad)
Postat

Du Memphis jag Ă€r nog ganska sĂ„ sĂ€ker pĂ„ att han har dĂ€ckat under databordet redan. 😑

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.