Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo grabbar och tjejer. Har precis skaffat mig Cubase, men som gröngöling sÄ har jag INGEN aning om vad jag gör nu. NÄgon som har tillgÄng till nÄgra bra nybörjarguider till programmet? Vad jag vill kunna göra Àr egentligen rÀtt simpelt vÀl:

- Spela in gitarr och sÄng

- AnvÀnda VST-plugins, t.ex. Auto-tune och sÄnt skoj

- Spela trummor/keyboard pÄ datorn (det Àr VST plugins ocksÄ va?)

och lite simpel editing.

NĂ„gon som har tips pĂ„ hur man kommer igĂ„ng? 🙂

Annons
Postat

Det medföljande instruktionsmanualen brukar tÀcka det mesta. Dock kan den kanske vara lite jobbig att lÀsa om man inte redan kan terminologin.

Ett tips jag har Àr att söka pÄ youtube, det brukar alltid finnas instruktionsvideor med allt möjligt dÀr.

Postat

Ytterligare ett tips Àr vÀl att sÄdan hÀr mjukvara Àr sÄ pass komplex att det inte gÄr att lÀra sig pÄ tvÄ dagar. Det gÀller att pröva sig fram och testa olika funktioner, kolla in tips och frÄgor hÀr pÄ forumet, eftersom det finns tonvis med bra svar skrivna pÄ ganska enkla frÄgor. Om du har pengar sÄ finns det program som tar dig igenom basics till exempel digital doctor: http://www.amazon.com/Cubase-Video-Tutoria...r/dp/B000K50WAI

Söker du pÄ Cubase Video tutorial sÄ fÄr du rÀtt mÄnga trÀffar pÄ Google.

Och kom ihÄg detta Àr inte en bontempisynt mked en on knapp och tre rytmknappar. Det Àr ett komplicerat program med mÀngder av funktioner som tar tid att lÀra sig.

Eggs 😛

Postat

axelsson har skrivit en bok pÄ svenska som Àr bra att ha för att komma igÄng med cubase.

sen har du denna sida: http://www.majken.se/cubase/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.