Kappy Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 Tjo grabbar och tjejer. Har precis skaffat mig Cubase, men som gröngöling sĂ„ har jag INGEN aning om vad jag gör nu. NĂ„gon som har tillgĂ„ng till nĂ„gra bra nybörjarguider till programmet? Vad jag vill kunna göra Ă€r egentligen rĂ€tt simpelt vĂ€l: - Spela in gitarr och sĂ„ng - AnvĂ€nda VST-plugins, t.ex. Auto-tune och sĂ„nt skoj - Spela trummor/keyboard pĂ„ datorn (det Ă€r VST plugins ocksĂ„ va?) och lite simpel editing. NĂ„gon som har tips pĂ„ hur man kommer igĂ„ng? đ
tugboat Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 Det medföljande instruktionsmanualen brukar tÀcka det mesta. Dock kan den kanske vara lite jobbig att lÀsa om man inte redan kan terminologin. Ett tips jag har Àr att söka pÄ youtube, det brukar alltid finnas instruktionsvideor med allt möjligt dÀr.
basshole Postat 24 november 2009 Postat 24 november 2009 (redigerat) Vilken version av Cubase har du? Ett antal videotutorials till Cubase 5 hittar du HĂ€r. Redigerat 24 november 2009 av basshole
Kappy Postat 25 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 25 november 2009 Kor 5.an, sa det verkar ju grymt! đ
Egghuvud Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 Ytterligare ett tips Ă€r vĂ€l att sĂ„dan hĂ€r mjukvara Ă€r sĂ„ pass komplex att det inte gĂ„r att lĂ€ra sig pĂ„ tvĂ„ dagar. Det gĂ€ller att pröva sig fram och testa olika funktioner, kolla in tips och frĂ„gor hĂ€r pĂ„ forumet, eftersom det finns tonvis med bra svar skrivna pĂ„ ganska enkla frĂ„gor. Om du har pengar sĂ„ finns det program som tar dig igenom basics till exempel digital doctor: http://www.amazon.com/Cubase-Video-Tutoria...r/dp/B000K50WAI Söker du pĂ„ Cubase Video tutorial sĂ„ fĂ„r du rĂ€tt mĂ„nga trĂ€ffar pĂ„ Google. Och kom ihĂ„g detta Ă€r inte en bontempisynt mked en on knapp och tre rytmknappar. Det Ă€r ett komplicerat program med mĂ€ngder av funktioner som tar tid att lĂ€ra sig. Eggs đ
sixties Postat 25 november 2009 Postat 25 november 2009 axelsson har skrivit en bok pÄ svenska som Àr bra att ha för att komma igÄng med cubase. sen har du denna sida: http://www.majken.se/cubase/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.