Jump to content
Annons

Externt ljudkort till bärbar pc


merbid

Recommended Posts

Vill ha ett ljudkort till min bärbara dator så jag kan spela in från kasett och från md och sen bränna på skiva och kanske bearbeta ljudet i datorn. Jag har usbingångar i datorn men inga ljudkortsut eller in. vad ska man köpa?

Räcker det med typ DI Box Samson S CONVERT, som vad jag förstår är mera för att koppla en mixer direkt till datorn och så att man kan spela in i ex cool edit då.

tips, råd osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Interface Roland UA1X (Art: 133481)

UA-1X, Prisvärt USB Audio interface med många finesser

Prisvärt USB Audio interface - "kabelutförande"

Ersätter tidigare modellen UA-1A

Nyheter: - Gain switch - Hörlursuttag (ministereotele) – Hörlursvolym - S/P DIF optisk ut -Diodindikering

av audio in/ut

Strömförsörjning via USB-porten

Stöder 5.1 kanals Dolby digital ut

Stöder standard OS drivrutiner

Kompatibel med WindowsXP/2000/me/98, MacOS9, OSX

det här då? är det inte samma sak fast av en enklare sort och billigare, typ 900 på musikborsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du söker är ett enklare usb-kort med digitalt in (för minidiscen) och rca eller tele in för kasett och övrig audio in. Möjligen med inbyggd preamp om du behöver trycka upp insignalen. Firewire behöver du inte kasta pengar på med det du ska ha kortet till.

Själv har jag ett ESI Waveterminal U24 som funkar kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej.

Jag funderar på att köpa ett externt ljudkort med bra brusegenskaper och låg latency för att kunna spela mina virtuella syntar.

Jag har idag en barebone dator med P4 2.5GHZ, 1024 MB ram och en snabb IDE hårddisk. Ljudkortet i denna dator är inte bra när det gäller latency då det ligger vid 44 ms när jag ställer in bufferten till 512 KB i Cubase VST 5.1.

Finns det något bra ljudkort idag som är externt som jag kan få ner till under 10 ms?

Vi helst inte köpa något svindyrt ljudkort men upp till 3000 kronor kan jag nog punga ut.

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...