Jump to content
Annons

Pain anger hate fear chaos darkness evil HELL!


dbd

Recommended Posts

Jag avskyr Cubase ibland. För en gĂ„ngs skull fick jag inspiration till att göra en trancelĂ„t, normalt kan jag bara göra house och breaks, sĂ„ det hör till ovanligheterna. 🙂 NĂ€r jag suttit 4 timmar och gjort grunden kastar Cubase ut mig till skrivbordet... NĂ€r jag försöker öppna filen igen uppstĂ„r "a serious problem" och Cubase avslutas. Skoj va?!? Dagar som dessa vill man nĂ€stan lĂ€gga ner musikskapandet för gott.

PS. HĂ€r Ă€r klippet jag hann exportera. För er som producerar trance kan det ju vara skoj att höra iaf 🙂KLIPP

SĂ„ kan ni störa er lika mycket pĂ„ det phasade resonans-ljudet som jag gör. Verkligen sjukt extremt knĂ€ckande att inte kunna fixa till det heller... 🙂

Nu har jag skrivit av mig. Godnatt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Sk*tkul...

Oftast Àr det vÀl nÄgon plugin/mjukvarusynt som strular till det. Kan du ha nÄgon nyinstallerad och ta bort den, sÄ kanske det gÄr igÄng?

Inte för att det hjÀlper dig, men Sonar har infört en slags "felsÀkert lÀge" sedan nÄgra versioner tillbaka, vilket innebÀr att du - nÀr du laddar lÄten - fÄr vÀlja vilka pluginer som ska vara med. Det har rÀddat mina lÄtar ett antal gÄnger...

//Magnus

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Mjukvara som strular och crashar mÄste vara det mest enerverande som finns nÀr man gör musik. Jag lider verkligen med dig...

Lyssnade pĂ„ klippet ocksĂ„.. Och ja, resonansljudet var vĂ€l inte allt för skoj 🙂 Annars lĂ€t det helt ok.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

LĂ„ter hĂ€rligt  🙂

en variant Àr att spara med nytt namn efter varje Àndring,

typ:

lÄt_1.xxx

lÄt_2.xxx

lÄt_3.xxx

och sen stÀda bort gamla versioner dagen efter.

Jo, det lĂ„ter bra, men Ă€rligt talat; vem orkar? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

För en gÄngs skull fick jag inspiration till att göra en trancelÄt

Somliga straffar gud med detsamma 🙂

Haha det mĂ„ste vara sĂ„ 🙂 Dock lyckades jag efter mĂ„nga om och men reparera filen (jag vet inte sjĂ€lv hur jag gjorde). SĂ„ nu har jag fixat till lĂ„ten sĂ„ inte ljudbilden lĂ„ter skit lĂ€ngre 😆 Jag tar dĂ€rmed officiellt tillbaka lite av mitt klagande.

KLIPP2

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

O tusan! 🙂

Det dĂ€r lĂ€t ju riktigt mysigt! Speciellt den "pluckiga" 🙂 höga synthen!!

"Mysigt" Ă€r komplimang av högsta klass för mig! 😆 Man tackar och bugar!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...