Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Sitter och letar som ett djur efter var logic gömmer mappen där alla standardpluggar ligger. någon som vet?

Annons
Postat (redigerat)

User/Library/Audio/Plug-Ins och i denna mapp finns sedan

Components = AU , vilket är Logic pluggar

Dock inte Logics egna då dom är inbakade i programmet och kan inte användas i andra program så som Cubase , Pro Tools etc.

Redigerat av Piccazzo
Postat (redigerat)
User/Library/Audio/Plug-Ins och i denna mapp finns sedan

Components = AU , vilket är Logic pluggar

Dock inte Logics egna då dom är inbakade i programmet och kan inte användas i andra program så som Cubase , Pro Tools etc.

ja dne mappen har ajg hittat alldeles för många gånger, hade velat plocka bort en del av logics pluggar som ajg aldrig använder... finns det något sätt att sortera bland mina 3:e partspluggar så dom ligger i samma mappar som logics interna? tillexempel mina kompressorer i dynamicsmappen och så vidare...

Edit:

enligt min dator så ska det vara: Mac HD/Bibliotek/Audio/Plugins/Components

den andra componentsmappen jag når från min användare är tom :S

Redigerat av Thome
Postat
hade velat plocka bort en del av logics pluggar som ajg aldrig använder...
Du kan bara aktivera/inaktivera Audio Units (med Audio Units Manager). Logics egna effekter stannar där de är.
finns det något sätt att sortera bland mina 3:e partspluggar så dom ligger i samma mappar som logics interna?
Nej, Logics effekter ligger sorterade för sig. Alla 3:e partspluggar hamnar under Other.

Men - inget hindrar dig från att sortera upp ett eget system vid sidan av. Skapa en Dynamics-mapp under Components och dra in alla dina kompressorpluggar i den mappen osv.

enligt min dator så ska det vara: Mac HD/Bibliotek/Audio/Plugins/Components
Ja, det finns två Components-mappar.

HD/Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components är för pluggar som ska vara tillgängliga för alla användare av datorn

HD/Användare/Användarnamn/Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components är för privata pluggar som är enbart för din användare

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.