Jump to content
Annons

Ett monitordilemma


monstret

Recommended Posts

Sitter sen några år tillbaks på ett par yamaha msp5 monitorer som jag trivs rätt bra med. Har aldrig haft några andra så har inget direkt att jämföra med. Nu har jag dock chans på ett par KRK v4 för ett mycket bra pris. Har hört mycket gott om dessa men är lite skeptisk till att byta ner mej i storlek. Är ju bara 4 tums element på KRK:orna. Har varken råd eller plats till båda två paren. Kan inte bestämma mej och ber om eder expertis.

Ska jag behålla mina gamla monitorer som jag är van att mixa i eller byta upp/ner mej till ett par dyrare men mindre? Borde väl lyssna om jag gillar dom först men valet kanske är självklart vad vet jag? Vad tror ni?

Gillar dessutom att det är galler för elementen på yamahamonitorerna då det händer att jag flyttar med dom.

Tacksam för råd!

VH monstret

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du trivs med dina Yamaha och inte känner att de saknar något så behåll dem, så hade jag gjort. Men det skulle ju inte skada att provlyssna på KRK-monitorerna... valet torde ligga i dina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

I det fallet skulle jag behållit Yamaha monitorerna. Hade det gällt den större VXT6'an skulle jag bytt direkt. Dom är kalasbra oich har riktigt bra tryck.

Ska ge dig en tråd att läsa igenom på gearslutz.

http://www.gearslutz.com/board/low-end-the...test-today.html

nog det bästa jag läst i just monitor test väg i low/middle end träsket.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...