Jump to content
Annons

Studiobygge

BBenjaminz (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Är helt ny på studiobygge, o har några frågor.

Har en klädskrubb på 1½ kvadratmeter som jag tänkte göra om till ett micbås, men vad är det bästa materialet att använda? o till ett billigt pris. O vart kan man köpa det? Har förstått att man inte vill ha basljud o inte förlora diskanten.

thnx

Annons
Postat
Är helt ny på studiobygge, o har några frågor.

Har en klädskrubb på 1½ kvadratmeter som jag tänkte göra om till ett micbås, men vad är det bästa materialet att använda? o till ett billigt pris. O vart kan man köpa det? Har förstått att man inte vill ha basljud o inte förlora diskanten.

thnx

in med en lampa och häng tjocka tyger runt "väggarna" i garderoben, det bör göra tillräckligt för en nybörjarstudio. om du inte är nöjd kan jag rekomendera någon av de "micsreens" som finns på marknaden, till exempel T-Bone: Thomann

Postat

Innan jag kom på idén med skrubben tänkte jag använda en micscreen, men nu tänkte jag skippa den o göra nåt åt skrubben ist.

Vad är det för tyg? o vart kan man köpa det? Har hört nåt om gullfiber. är det bra o hur tjock ska dom va?

drloop (oregistrerad)
Postat

Ett så litet rum kommer inte att låta bra...

Dessutom får man klaustrofobi i det.

Jag skulle nog hellre satsa på att testa att spela in på lite olika ställen i hemmet och hitta nåt där det låter ok.

Postat (redigerat)

Har 2 garderober. En är 4-5 meter lång och 1½-2 meter bred. Sedan har jag en som är 1½ kvadratmeter. Vilken lämpar sig bäst som micbås. Sen har jag en fråga till: Hur tjock ska gullfibern vara som jag ska klä väggarna med..

Redigerat av BBenjaminz

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.