Jump to content
Annons

medborgarskolan /studiefrämjandet. starta cirkel i båda?


Zboy23

Recommended Posts

Hej på er! Vi är ett band som vill starta en cirkel i både medborgarskolan och studiefrämjandet. så min fråga är om det är OK och va medlem i båda?? medför det några konsekvenser om man har startat en cirkel i båda?? Någon av er här som har startat en studiecirkel i både medborgarskolan och i studiefrämjandet?

Tänkte att medborgarskolan kunde hjälpa oss med replokal medan studiefrämjande hjälpa oss med studio utrusning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på er! Vi är ett band som vill starta en cirkel i både medborgarskolan och studiefrämjandet. så min fråga är om det är OK och va medlem i båda?? medför det några konsekvenser om man har startat en cirkel i båda?? Någon av er här som har startat en studiecirkel i både medborgarskolan och i studiefrämjandet?

Tänkte att medborgarskolan kunde hjälpa oss med replokal medan studiefrämjande hjälpa oss med studio utrusning.

Det går inte att vara med i två studieförbund med samma studiecirkel/band (samma bandmedlemmar) eftersom de reptillfällen som ni har bara kan rapporteras till ett studieförbund. Att vara med i två studieförbund med samma cirkel skulle ses som att ni utnyttjar systemet.

MVH///

Cato

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er! Vi är ett band som vill starta en cirkel i både medborgarskolan och studiefrämjandet. så min fråga är om det är OK och va medlem i båda?? medför det några konsekvenser om man har startat en cirkel i båda?? Någon av er här som har startat en studiecirkel i både medborgarskolan och i studiefrämjandet?

Tänkte att medborgarskolan kunde hjälpa oss med replokal medan studiefrämjande hjälpa oss med studio utrusning.

Det enklaste och bästa vore om du frågade någon av dem. ABF kör ju också med cirklar, hör även med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har ju rätt och få hjälp från båda. och medborgarskolan replokalen bara. medan studiefrämjandet med studio utrusning. men ska ringa upp de och fråga.

Tänk bara på att ni inte skriver samma tid på båda studieförbunden, då blir dom sura. Repar ni en kväll 19 - 20.30 så måste ni skriva halva tiden på en cirkel och resten på den andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr förbjudet att vara med i två olika studieförbund.

Jag arbetar på studiefrämjandet i Borås. (Även om jag är är rätt ny)

Men vi får ju pengar ifrån staten och kommunen. Och precis som med alla bidrag ifrån stat o kommun så kan man inte få dubbla.

Det är sån lagen ser ut. Handlar inte om att studieförbunden blir sura utan att det är förbjudet.

Bestäm er för ett studieförbund o kör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...