Jump to content
Annons

Spela in två kanaler..


qmase (oregistrerad)

Recommended Posts

qmase (oregistrerad)

I Cubasis VST kan man trycka in multirecord så kan man välja vilka mixer kanaler som ska spelas in. Finns det någon sån funktion i Cubase SX??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När ändå detta diskuteras; finns det inge smidigare sätt att multirecorda i Cubasis än att först markera alla spår man vill spela in som "any", och sen klicka i vilka kanaler man vill spela in, och sen spela in. När man väl spelat in allt, så måste man ju dra spåren en och en tillbaka till arragemang fönstret från audiopoolen. Och, kryssa tillbaka spåren från "any" tillbaka till deras rätta kanal.

/Musiker

Link to comment
Dela på andra sajter

qmase (oregistrerad)
Du måste välja vilken ljudkortsingång som ska spelas in på respektive kanal... Finns att välja i listan "Input" på kanalen i fråga.

Jag kan inte hitta "input" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste välja vilken ljudkortsingång som ska spelas in på respektive kanal... Finns att välja i listan "Input" på kanalen i fråga.

Jag kan inte hitta "input" 😛

Jag använder inte själv Cubase så jag är osäker, men jag vill minnas att man hittar "Input" i det där fönstret till vänster som innehåller inställningar för den kanal man markerat. I annat fall bör det väl gå att hitta någonstans i mixern... Var är alla Cubase-användare nu när ni behövs? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta "input" 😱

1) Show Inspector (knappen längst upp till vänster i "project window") ska vara på.

2) Markera den kanal du vill ändra.

3) Om den inte redan är öppnad, öppna den översta av flikarna till vänster i Inspector. (Den som heter samma namn som kanalen)

4) Där hittar du "in", som troligen står på "IN 1" eller "IN 2" eller något liknande.

5) Gå en kurs: www.majken.se/cubase

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...