Adevade Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Hej! Jag och mitt band har en lÄt som har spelats pÄ SR P4 i Halland lite dÄ och dÄ under nÄgra mÄnader. Grejen Àr att jag anslöt mig till Stim idag. Om jag registrerar lÄten nu, kommer vi fÄ pengar för de gÄnger den spelats innan vi var anmÀlda? Och nÀr kommer utbetalningarna? Tacksam för svar!
Strummindude Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Hej! Jag och mitt band har en lÄt som har spelats pÄ SR P4 i Halland lite dÄ och dÄ under nÄgra mÄnader. Grejen Àr att jag anslöt mig till Stim idag. Om jag registrerar lÄten nu, kommer vi fÄ pengar för de gÄnger den spelats innan vi var anmÀlda? Och nÀr kommer utbetalningarna? Tacksam för svar! Japp, ni kommer att fÄ ut stÄlar för alla gÄnger lÄten har spelats oavsett nÀr de anmÀldes. STIM:s avrÀkning Àr pÄ halvÄrsbasis och ett halvÄr bakÄt i tiden. SÄ de lÄtar som spelas nu och fram till jul kommer till sommaren 2010.
spass Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 jag hade för mig att de inte betalade ut retroaktivt jag hittar sjÀlv inget info om detta pÄ stims hemsida dÀremot stÄr det pÄ wikipedia att de betalar ut inom 3 Är men det Àr otydligt om det verkligen gÀller radiospelningar eller endast egen musikrapportering för livespelningar jag tycker du ska frÄga stim direkt
RoBERT Postat 8 oktober 2009 Postat 8 oktober 2009 Ja och glöm inte betala skatt pÄ pengarna sen nÀr de kommer. Det gör inte STIM Ät dig.
Adevade Postat 8 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 8 oktober 2009 Tack för svaren! Jag har mailat de nu! Ă terkommer med vad de svarade! âșïž
Göran Ewertsson Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Du har redan fÄtt ett korrekt svar frÄn "strummindude"! Stim betalar ut retroaktivt, hela deras verksamhet bygger pÄ det.
spass Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Du har redan fÄtt ett korrekt svar frÄn "strummindude"!Stim betalar ut retroaktivt, hela deras verksamhet bygger pÄ det. ja de betalar ju klart ut för den perioden man Àr i men jag trodde det handlade om tidigare perioder dÀrav mitt svar ovan detat vet jag inte och det stÄr heller inte pÄ stims hemsida
Strummindude Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 ja de betalar ju klart ut för den perioden man Àr imen jag trodde det handlade om tidigare perioder dÀrav mitt svar ovan detat vet jag inte och det stÄr heller inte pÄ stims hemsida De betalar ut allt de fÄtt in musikrapporter pÄ, oavsett period, vid varje tillfÀlle. Det faller sig naturligt att första gÄngen man fÄr ersÀttning för en lÄt sÄ kan ersÀttningen komma frÄn nÄgot tillfÀlle innan den senaste avrÀkningsperioden. Det finns sÀkert nÄgon grÀns bakÄt, men den kÀnner jag inte till. En annan begrÀnsning Àr att du mÄste ha nÄtt upp till en viss summa för att utbetalning ska göras. Annars hÄlls pengarna inne tills dess att totalsumman överskrider beloppet (per medlem, inte per lÄt). Har för mig att summan var 500 kr för ett antal Är sedan. I alla fall en rÀtt lÄg grÀns.
Göran Ewertsson Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Det finns sÀkert nÄgon grÀns bakÄt, men den kÀnner jag inte till. 4 Är!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.