Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, är det så att ens el uttag kan ha för låg watt? Och p.g.a det blir monitorerna sämre?

Ska köpa ett par nyare och det står 70W low och 35W high.

Isåntfall hur vet man att man har för dåliga el uttag?

Mvh Douglas

Annons
Postat

El-uttagen hemma?

Du har 2300 watt idag att tillgå såvida du inte har kopplat in en massa mer på samma säkring...men nog ska det räcka till ett par monitorer även om du har lampor och sånt igång.

Ett rum ligger i regel på samma säkring och då har du 230 volt x 10 ampere säkring = 230 x 10 = 2300 watt.

Postat

Oroa dig inte. Spänningen x strömmen = effekten dvs volt x ampere = watt. Men effektförbrukning är inte detsamma som uteffekt. Om effektförbrukningen är för stor går proppen i ditt proppskåp, allt eller inget. Men jag kör hela min studio på en 10 A säkring och den har aldrig gått.

Kolin

Postat

Tack så mycket 😕 Jag undrar för att det är någon som säljer sina mackie högtalare och han skrev "är på för många watt."

Postat

Det är inte så att han menar att det är två steg i monitorerna, ett för diskanten och ett för basen? Diskanten drivs med 35W och basen med 70W...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.