Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

jag har fått stora problem med akustiken i mitt mixrum. jag köpte ett rumskorringeringspaket i hopp om att få så bra lyssning som möjligt. men allt blir ju bara sämre! all botten försvinner (vad ska jag nu ha min sub till?) men toppen och mellanregistret blir väldigt tydligt. dock blir det någon form av smärre fasfel när jag använder rumskorrigeringspluggen (IK multimedias ARC) har gjort flera uppmätningar utan bra resultat. när en mix låter livlig och bra så blir den mest grumlig i ett par vanliga hörlurar, tillexempel sonyericssons mobillurar (inear varianten).

snälla någon hjälp! kan det vara så att jag har dålig placering på högtalarna så att mätningen inte bli korrekt? bör jag ha lika långt till väggarna på båda sidorna om mig för att det ska bli bra?

tacksam för all hjälp jag kan få! : (

Annons
Postat

Det har förekommit några diskussioner om ARC och KRK's Ergo - och det man alltid kommer tillbaka till, är att sådana system bara bör användas för att göra en sista finputsning efter att man har gjort en ok akustikbehandling och nästan fått det bra. Att använda det som enda åtgärd mot dålig akustik, är mer eller mindre meningslöst.

Läs gärna om lite grundläggande akustikbehandling HÄR, så kan du kanske komma till rätta med en del...

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.