falkket (oregistrerad) Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 hej! jag har tankat ner albleton live demo och tracktion demo och ska även langa in cubase LE för test på vilket program jag gillar bäst,och åt vilket jag vill satsta pengar på. om jag nu har ett vst instrument installerat på samma dator och vill testa detta i samtliga program (göra nån låt eller så) med ett midi klaviatur, går det då att "nå" det från alla demos? anar att det kan ha med rewire att göra men kom inte längre. mina krav på programmet är : ca 10 audio , 5 midi/vst, roliga effekter,lättanvänt,STABILT!!!,och kompatibelt med alla tuffa vst instrument och dyl man kan tänka sig. och en fråga till.. blir det konflikter mellan flera inspelnings program om man har dem på samma dator?(jag har inte för avsikt att köra dem samtidigt,nej) :-) jättetack för svar. /niklas
Claes Holmerup Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Är det ett VSTi och alla programmen har stöd för VST-pluggar, så är det bara att ange sökväg i de olika programmen till var VST-pluggarna ligger, så ska det funka. 😄
DieHard (oregistrerad) Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Men oftast brukar det fungera automatiskt när man demar. Har alltid gjort det för mig men som sagt om det inte gör det får du ordna det manuellt.
falkket (oregistrerad) Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 aha tackar! oki, så om jag lägger in ett full installerat vst instrument på en plats så hänvisar jag dit? eller ska jag flytta några .dll eller .vst filer till en ny mapp som jag tex döper till "mina vst instrument" eller proppa den full med full installationer av mina vst instrument? sorry om det inte låter klokt, men jag har grubblat på det här..
morgonte (oregistrerad) Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Standardplats för VST-pluggar på en windoze-dator är c:\program\Steinberg\vstplugins. Där brukar övriga värdar leta. Har man dom någon annanstans kan man få ange den platsen manuellt, eller så hittar värdprogrammet dom ändå... Vet inte hur det funkar på mac.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.