Jump to content
Annons

Spår som kastats om i Cubase


röken

Recommended Posts

Kör cubase essential 4 och när jag öppnade upp mitt senaste projekt idag innehållandes flera ljudspår så var allt omkastat huller om buller.

Spåren är fortfarande oförändrade i tempo osv men de ligger helt osynkat och utspritt.

Otroligt frustrerande och ingen aning vad jag gjort.

Sista jag gjorde igår innan avslut var att jag försökte rewire'a reason 4, vilket jag misslyckades med.

Vet inte om jag på nått vis har kastat om spåren utan att veta om det för att sen spara/avsluta av misstag eller om cubase har levt sitt egna liv över natten.

Tar mycket tacksamt emot alla möjliga sorters tips angående om man kan "backa" projektet och göra detta fruktansvärda ogjort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Möjligen underskattar jag dina kunskaper, men har du kollat så att tempot eller samplingsfrekvens inte ändrats av Rewire-försöket?

Om man har lyckats med detta idiotiska så finns det ingen risk för underskattning :rolleyes:

Berätta gärna hur man kollar detta. Mina cubase-kunskaper behöver verkligen dammas av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om projektets samplingsfrekvens har ändrats borde det låta annorlunda om dina ljudfiler, "kalle anka" eller tvärtom. Tempot måste ju vara enklare att kolla? Nu kan jag inte versionen av Cubase du har men där finns säkert en manual att kika i!

Hoppas det löser sig!

Tempot, såklart det var tempot! Att jag inte tänkte på det...

Fick nämligen för mig att det låg på 120 sist jag spelade in och inget annat...

Men ack vad fel jag hade.

Hursomhelst, STORT tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...