Jump to content
Annons

Kaoss Pad 3


dstrandberg

Recommended Posts

Jag har lite funderingar kring hur man gör för att få ut det mesta ut sin kaoss pad. Skulle vara kul att höra lite hur andra använder sin kaoss pad, både i studio men främst om dom använder den i live-sammanhang!

Lite funderingar då:

Går det att lägga in egna ljud i KPn och sen "spela" på plattan själv?

Finns det nåt sätt att få sina samples (loopar) att börja om från början varje gång man stänger av dom?

Hur får man ut det mesta ur sin kaoss pad om man vill använda den så mycket som möjligt i livesammanhang om man kör lite mera elektronisk musik? 🙂

//D.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I vårt band kör jag trummaskin och effekter. Jag snor ljud från resten av bandets instrument till ett litet mixerbord jag har, därifrån skickar jag signalerna vidare till KP3 med hjälp av aux send/return. På så vis kan jag bestämma vilka instrument jag vill effektlägga i realtid. KP3 går sedan vidare till ett bandeko så att jag kan göra lite dubdelayjox på den processade signalen, om jag vill. Fungerar toppenbra. 😆

Samplingsfunktionen har jag knappt använt men vågar jag släppa loss lite så kan det bli aktuellt för att dubba vissa instrument, tänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...