Jump to content
Annons

Funkar E-MU 1820 med Windows 7?


psykfrans

Recommended Posts

Annons

Enligt EMU,s hemsida så verkar det bara finnas för Vista 64 än så länge.

http://www.emu.com/support/files/download2...&Platform=1

(Gick alltså: Support -> interfaces -> PCi -> 1820, å Software)

Sedan har jag för mig att jag läst att Windows 7 använder sig av samma drivrutiner som Vista, så om något stödjer Vista så gäller det även för Win 7.

Edit, Jo, minsann, hittade en länk som bekräftade det. Sedan kan man ju ändå inte säkert veta att det kommer fungera.

http://www.techspot.com/blog/354/no-window...y-using-vistas/

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågod. Men som sagt, det borde ju fungera, men inte helt säkert.

Jag vet att det finns en del som sitter på Windows 7 här på forumet.

Edit, Jo, minsann, hittade en tråd här på forumet genom lite googling. Du får öva på det. 😄 Där har du en del info om andra som gjort så.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=66438

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
  • 9 månader senare...

Jag har haft en hel del problem med mitt 1820 dem blåskärmar och all möjlig skit men nu verkar det ha ordnat sig. ( håller tummarna)

Jag har ställt in att patchmix ska köras i kompabilitet med XP service pack 2

sedan gjorde jag också en inställning i aktivitetshanteraren om att UAC virtualisering skulle ändras på patchmix.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Tjena! Intressant diskussion. Jag installerade i höstas win 7 64 o fick hålla på en hel dag för att få E-MU 1820 att funka!! Till slut gick det med Vista 64-drivisar men det var kämpigt. Gång på gång vägrade win 7 att acceptera drivisarna men till slut när jag tänkte ge upp så funkade det.

Nu har det funkat klockrent i 9 månader o funkar även sen mitt moderkort pajade. Bytte moderkort o bootade upp o hur lätt som helst. Win 7 64 accepterade mitt nya moderkort så att jag slapp bekymren med drivisarna till E-MU 1820. Fråga mig inte varför jag fick det att funka...var nog bara trial and error!! Dessutom har jag en äldre Creative Jukebox 3 Mp3-spelare....där var det ännu större bekymmer att få den att funka i win 7 64...det tog 3 dar. Men nu funkar det klockrent...har gjort en ghost av C: så att jag slipper ominstallera för det var kämpigt i win 7 64. Ingen lek!!

Nu kör jag: Asus moderkort P8H67-M, Intel 3.3 dubbelkärning processor o 8 gb Kingston RAM-minne! Det blev ett djäkla lyft för Cubase 5 o VST-pluggarna. Framför allt Ozone som nästan knäckte förra datorn funkar oklanderligt!!

Som sagt ge inte upp....i bland funkar det direkt..i bland får man hålla på flera dagar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...