devilmaycry (oregistrerad) Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Tjo! Har aldrig handlat från digidesigns online store innan men tänkte göra det nu. Hur som helst så punkt 3 i kassan är Promotional Codes; "Postal code must have length 6 If you have promotional code(s), enter them below. Click 'Continue' to proceed with your checkout." Någon som kan hjälpa stackars mig med vad de egentligen menar?
zagor Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 det jag vet är att man får "Promotional Codes" vid vissa av deras kurser. Till exempel finns en promotional code för en gratis plugin i boken till kursen "Pro Tools 110". Så, vid olika utbildningstillfälle får man sådana koder, men jag vet inte om det finns andra sätt att få dessa.
devilmaycry (oregistrerad) Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 det jag vet är att man får "Promotional Codes" vid vissa av deras kurser. Till exempel finns en promotional code för en gratis plugin i boken till kursen "Pro Tools 110". Så, vid olika utbildningstillfälle får man sådana koder, men jag vet inte om det finns andra sätt att få dessa. Tack för snabbt svar. Hmm, låter ju helmysko. Varför skulle man vara tvungen att ta kurser för att få handla online!? 🙂
jarlo Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Tack för snabbt svar.Hmm, låter ju helmysko. Varför skulle man vara tvungen att ta kurser för att få handla online!? 🙂 Nää, det är väl inget "required" fält heller 🙂 Se det som ett digitalt presentkort istället...
Claes Holmerup Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Tack för snabbt svar.Hmm, låter ju helmysko. Varför skulle man vara tvungen att ta kurser för att få handla online!? 🙂 Sådana "promotion codes" används av många andra också lite här och där - och gör att man får en viss rabatt på det man handlar. Hur mycket rabatt det handlar om beror på vilken promotion code man har. Ofta är det så att man får rabatt när man har köpt något annat - men ibland kan det vara speciella introduktionserbjudanden o dyl. Du kan alltså handla utan en sådan promotion code, men det kan bli billigare med. Ibland kan det löna sig att googla efter sådana koder också... Ett exempel på sådant kan du se HÄR (inte för Digidesign, men ändå... 🙂
zagor Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Tack för snabbt svar.Hmm, låter ju helmysko. Varför skulle man vara tvungen att ta kurser för att få handla online!? 😆 Nej, du måste se det åt andra håll: du går en kurs, och du får som mervärde rabatt och/eller gratis plugins... Hur som helst, jag har själv aldrig tittat i Digidesign Store, bara i "Avid Edustore", som är till för elever som går certifierings kurser. De priserna får allmänhet inte se... men det ser bra ut!!!
devilmaycry (oregistrerad) Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Nej, du måste se det åt andra håll: du går en kurs, och du får som mervärde rabatt och/eller gratis plugins...Hur som helst, jag har själv aldrig tittat i Digidesign Store, bara i "Avid Edustore", som är till för elever som går certifierings kurser. De priserna får allmänhet inte se... men det ser bra ut!!! Jo, menade inte så. Grejen är att det inte går att hoppa förbi, trycker man nästa så kommer "Postal code must have length 6" upp. Men det spelar ingen roll, beställde från en annan sida 🥰 Tack för hjälpen alla iaf!
Apep Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 (redigerat) Tjo! Har aldrig handlat från digidesigns online store innan men tänkte göra det nu. Hur som helst så punkt 3 i kassan är Promotional Codes; "Postal code must have length 6 If you have promotional code(s), enter them below. Click 'Continue' to proceed with your checkout." Någon som kan hjälpa stackars mig med vad de egentligen menar? Vad jag har förstått så har du problem med din postkod inte promotioncode. Det står "Postal code must have length 6" Svenska postkoder är bara fem tecken långa, så istället för att skriva koden på detta sätt 55555 (siffrorna efter varanadra) så gör ett mellanslag här 555 55 då kommer det funka. Har haft problemet förut Redigerat 26 augusti 2009 av Apep
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.