Jump to content
Annons

Köpa Studio grejer


Starwalker

Recommended Posts

Hej

mitt första inlägg som ny medlem, presenterar mig som Starwalker, är en piano spelande songwriter som vill driva mitt kreativa arbete till produktion, är allmänt lite lägre delen för kunskap om digital inspelning med hjälp av dator,

jag skulle vilja veta vad jag ska tänka på om jag ska bygga en studio hemma, vad ska jag köpa för ljudkort och sånt, jag ska köra digital,

jag ska använda en synth tänkte köra m audio prokeys 88, en mic, och drumpads, att börja med,

kan ni komma med förslag på ljudkort och sånt, tänkte använda logic först och främst,

allt ska köpas nytt, min gamla dator ska säljas för att sen köpa mac,

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Starwalker!

Många kommer nog säga "använd sökfunktionen". Men jag ska försöka skicka dig i rätt riktning.

Vad jag kan se att du behöver, är Midi, Monitor utgångar, line ingångar. Det är minimum. Om du söker efter ett externt så är firewire är kanske att föredra, men USB fungerar också bra. Är du ute efter ett internet eller externt ljudkort?

MVH Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ett enkelt och bra kort är tc electronics konnekt6. Det är fw. men annars finns det andra bra som är usb. Men använd sökfunktionen. ljudkort frågas det om nästan varje vecka minst och finns så mycket om det att det är värt plöja igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...