Jump to content
Annons

Bärbar dator för musik + plugg


Cemo

Recommended Posts

Tja folket. Det må finnas någon topic om just detta men jag är ledsen, har inte haft tid för att söka runt och läsa igenom alla långa diskussioner.

Börjar plugga på SU nu i höst och behöver en bärbar dator till det. Jag håller även på med musik och därför hade det varit bra ifall jag hade fixat en grym dator som kan hjälpa mig på båda fronterna.

Några grejer som jag tänker på just nu:

* Ska jag köpa en dator med CarePack (som det heter på Webhallen) eller ska jag satsa på att lägga ner 1500 extra på datorn istället?

* Funderade på denna dator men Turion är väl inte den bästa processorn när det gäller prestanda? 1 MB cache, bra eller dåligt?

* Jag kör många tunga VSTi's med stora Library's, ska man köpa en 320GBs och sedan köpa en extern HD till Librariesen?

Några krav jag har:

* Grym processor

* Nog med RAM

* 500GBs hårddisk (eller 320 + extern)

* Max 7500 med CarePack eller 9000 utan.

* Använder Cubase så en PC hade suttit bra. 😄

Vad tycker ni? Såg även denna Asus men numeriskt tangentbord på en bärbar 15,6a, inte så lockande..

Redigerat av Cemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De du har länkat har varken grym processor, 5400 diskar. Dom sakerna kommer göra att du blir mer begränsad än vad du kanske vill.

Men det hela beror på ditt användningsområde?

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. Den dator du länkar till uppfyller inte ett enda av dina grundkrav.. Det där är en surfburk för folk som vill blogga och slötitta på lite video å så...

tyvärr. Lutar nog åt det hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...