Jump to content
Annons

Var är ni?


allanidalen

Recommended Posts

Jo, såhär är läget.

Jag har bestämt mig för att flytta. Det finns bara en anledning till att jag vill flytta och den lyder, musik.

Ända anledningen att jag inte flyttat redan är att jag inte vet var jag vill än. Jag är 21 år och har bott i Lycksele hela mitt liv och försökt starta ett (hårdrocks)band sen 2006 här. Än så länge har jag egentligen bara hittat en gitarrist till (är själv en).

Jag vill mer än gärna spela musik i studio och live. Det är allt jag tänker på. Jämt. Jag kan göra allt jag kan och spendera all tid jag har till att boka gig, göra skivfodral (även om jag inte är så duktig på det) o.s.v. Jag komponerar låtar helatiden men får aldrig någon chans att göra något riktigt av dem och det får mig att klättra på väggarna.

Jag har god vana av att spela i grupp och på scen eftersom jag gått en rockmusikerlinje. Jag söker alltså basist, trummis och sångare (keyboardist är även det välkommet). Du bör vara rätt så kunnig på ditt instrument eftersom jag gärna gör lite utmanande låtar, men viktigast är att du har 100% glöd och vilja och en härlig personlighet. Du behöver inte skriva eget material men det är inget minus om du gör det. Ålder spelar ingen roll men det brukar vara lättare när alla är på samma plan i livet, så att säga.

Annars om du läser detta och inte har intresse av att spela med mig så får du gärna tipsa om någon musikrik stad.

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Tjena Allan!

Härligt att höra om ditt driv och engagemang! Jag kanske kan bidra med erfarenheten att det finns hopp för den som söker. När jag flyttade från Umeå till Malmö försvann alla musikerkontakter jag byggt upp genom åren. Jag letade lite halvhjärtat på detta forum och Vi musiker + några till utan napp. Efter att ha lagt upp en Myspacesida sökte jag på band/snubbar och snubbor med liknande influenser och genreval i regionen (alltså Malmö). Jag hittade en snubbe som precis som jag letade efter någon att jamma med via Myspace, och vips var Malmös bästa band bildat. Vi har länge fått komplettera med samplade trummor till låtprojekt medan vi försökt hitta vårt sound. Låtarna laddades upp på en ny Myspacesida och vi började "adda friends" med samma influenser och genre som oss själva och spammade ut att vi sökte trummis. En trummis i Köpenhamn hörde av sig och ville lira och nu är det full rulle på låtskrivandet. Tre klubbar har visat intresse för gig. Malmö är långt från Lycksele men musikscenen bubblar och fräser. Annars är Umeå inte så dumt heller, det finns ju både lite nätverk och några klubbar som kör spelningar regelbundet.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är Eskilstuna kanske ingen stad man flyttar till utan snarare från.. men jag skulle nog säga att det är en av de mest "aktiva" städerna när det gäller musik. Speciellt metal och hårdrock. Seriöst, alla har band där. Där finns ett ställe som heter Balsta Musikslott som har flera hundra replokaler (stället är ett gammalt mentalsjukhus så miljön är långa korridorer med dörrar längs väggarna och bakom varje dörr finns en replokal), scen, studios och hela köret. Tror det är Europas största "musikcenter" eller nåt sånt. Jag har haft tre olika replokaler där. Jävligt lätt att fixa lokal till skillnad från de flesta städer. Lokalerna styrs av Studiefrämjandet, Sensus och Eskilstuna Folkhögskola. Kan lova dig att där finns mängder av duktiga musiker i alla åldrar som vill lira hårdrock.

Men som sagt. Eskilstuna är väl inte den häftigaste staden i övrigt.. Jag drog därifrån till Göteborg efter att jag tog studenten. Ser verkligen inte samma grej här när det gäller musik och replokaler. Verkar inte finnas så mycket sånt i Göteborg vilket är trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...