danielleon Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Vilket program skall jag använda i min kommande hemma studio? vilket program har flest digitala plugins, såsom gitarrförstärkare med effekter, och flest effekter och så? Jag har suttit i Cubase sx3 ett litet tag, men dom flesta ser jag använda ProTools? är rätt velig här Digitala trumsätt är också nödvändigt och ska va kompatibelt me programmet? vet inte va ja skall välja här? Tack på förhand!!!
Anders F Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 (redigerat) Hejsan sitter du på MAC eller PC? Om du sitter på MAC så tror jag Logic är det program som du får med mest pluggar osv vid köpet. Dock så har pro tools blivit mycket bättre på detta i och med v.8 och du får med både piano, synth, orgel, trummaskin och gitarremulator + massa annat. Cubase vet jag inte hur mycket dom skickar med vid köpet. Det spelar ingen roll vilket program du väljer. Resultatet kommer bli detsamma då det är du och dina kunskaper som sätter gränserna. Kika lite på Pro tools LE, Logic express och studio, Cubase, Record, Sonar, Samplitude, Reaper osv och se vilken du tycker det medföljer mest av det du känner du behöver. MVH Anders EDIT: Dock så är det ju en fördel med Cubase eftersom du redan kan det och kanske inte behöver lika mycket tid på dig att lära dig själva programmet. MEn det får du ju själv avgöra hur mcyket det är värt, och sedan vet jag inte hur stor skillnaden är mellan sx3 och nyaste versionen, om det ändå blir att lära sig från nytt menar jag. MEn det borde någon som kan Cubase svara på om du frågar 😉 Redigerat 11 augusti 2009 av Gizmozis
DieHard (oregistrerad) Postat 11 augusti 2009 Postat 11 augusti 2009 Kostar ju en bra slant byta upp sitt till annan DAW och ser ingen vits för dig att göra det. Skaffa dem prylarna du behöver fristående istället.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.