Jump to content
Annons

Hur störda blir ni av cigarettrök?


SadamJR

Recommended Posts

Så ditt resonemang utgick alltså ifrån att DU använt fler källor, vilket det bara var DU som visste?

Sorry — fattar inte riktigt vad du menar! Skulle jag för varje enskilt påstående gjort hippa källhänvisningar med litteraturförteckning etc i varenda inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Sorry — fattar inte riktigt vad du menar! Skulle jag för varje enskilt påstående gjort hippa källhänvisningar med litteraturförteckning etc i varenda inlägg?

Ok, jag ska sammanfatta det åt dig.

Debatt: Wikipedia är dåligt (i forskningssammanhang)

Valle: Nähä, internet är jättebra!

Fattar du vad jag menar nu?

edit: du ville med andra ord få det att låta som att debatt inte ville att man använde internet öht, vilket ju är helt felaktigt, då han i inlägget som du svarade på propagerade för internet! (databaserna han talar om finns inte direkt på cd-rom)

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

du ville med andra ord få det att låta som att debatt inte ville att man använde internet öht, vilket ju är helt felaktigt, då han i inlägget som du svarade på propagerade för internet! (databaserna han talar om finns inte direkt på cd-rom)

Du ville... ... Vilken översittarfason! Du hade nog varit bättre lämpad att bära min "titel" (under avataren).

Varför kan det inte ha varit the other way around: debatt ville (med anledning av mitt inlägg strax innan hans, där jag talar om "träffar") få det att låta som att jag hämtade all min "kunskap" från Wikipedia och ingen annanstans? Så kan ju hans inlägg mycket väl tolkas.

Din sammanfattning sög!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ville... ... Vilken översittarfason! Du hade nog varit bättre lämpad att bära min "titel" (under avataren).

Varför kan det inte ha varit the other way around: debatt ville (med anledning av mitt inlägg strax innan hans, där jag talar om "träffar") få det att låta som att jag hämtade all min "kunskap" från Wikipedia och ingen annanstans? Så kan ju hans inlägg mycket väl tolkas.

Din sammanfattning sög!

Kan du inte bara erkänna att du är "rökt" i den här debatten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte bara erkänna att du är "rökt" i den här debatten?

Vet du vad... jag säger så här: Om även såväl debatt som den nyanslutne Fidden också tycker jag är "rökt", så lovar jag att omedelbart dra mig ur debatten. Som "rökt".

Jag avvaktar domen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore inte kul alls om valle drog sig ur debatten, och dessutom skulle en "dom" bli ett ställningstagande i även övriga frågeställningar i tråden och inte bara i detta wiki/internet-sidospår. Där har valle (tror jag det var) en bra poäng i att ordet "rökallergi" är tveksamt.

Valle, vad i min sammanfattning sög?

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle, vad i min sammanfattning sög?

Jag tyckte att du var lite i överkant partisk samt pitchade lite för sign. debatts team. Min "ton" i din "dialog" lät fruktansvärt inkompetent i jämförelse med "Debatts" som närmast framstod som ett universalgeni, med alla förtydligande inom parenteser etc. Jag efterlyste ett förtydligande, men fick ett förlöjligande.

Ingen fara på taket dock, I'm a big boy!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske avslöjade lite hur jag tolkade ditt inlägg också, i mina ögon var det faktiskt ganska korkat =)

Vi skriver alla korkade saker ibland, så inget ont emot dig Valle. Jag vet att du inte är korkad. Inte mer korkad än mig iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det känns för min del som om den här debatten är över. Känslorna drog iväg och det var rätt

kul så länge det varade. Ordet rökallergi blir möjligen något suspekt så länge man googlar

på svenska, vet hur man gör nu, men googlar man på engelska blir saken en helt annan,

och det var faktiskt Valle som lanserade ordet i debatten. Så valle, varför inte plocka upp

våra kastade handskar, vi kan ju alltid kasta dem igen. Har en ny tråd nu om reklamfilm.

Det ska vi väl inte kunna komma ihop oss om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Många blir både störda och provocerade av cigarettrök. I svensk domstol har dock

just fastslagits att man får röka i sin trädgård. Hur jobbigt tycker ni att det är med

rökare och cigarettrök?

Ställ ett eller många fat (storlek bestämmer du själv) med ättika runt i rummet. det suger till sig all nikotin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...