Jump to content
Annons

problem med att få midi-insignal i cubase


woland

Recommended Posts

Hej!

sitter å försöker få cubase sx 2.0 att fungera på min polares dator. får audiosignal in i programmet..inga problem, men däremot så funkar inte inkopplingen/ inställningen av MIDI-keybordet..allting skall vara riktigt kopplat (direkt från synten till ljudkortetts midi-ingångar), men får ingen insignal. försökt pilla med en massa inställningar i cubase under devicemanager..men inget vill funka.

man behöver väl inte ställa in synten för att den ska skicka ut midisignaler..menar som jag förstått de gör den det automatiskt..

ok, svårt att förklara, men någon som vet några enkla inställningsmisstag man kan göra i cubase?

mkt tacksam för svar

Jussi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Behövs det inga drivisar för midi klaviaturer? eller är det endast om man kör med usb?

Jo, endast om man kör USB.

Synthar skickar (vad jag vet) alltid MIDI-signaler när man spelar, men kolla så att du skickar och tar emot på samma kanal... (Det orde iofs synas i Cubase ändå tycker jag.)

Du har väl kollat så att rätt port är vald för MIDI in, antar jag?

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

ok, tack för tipsen!

men de löste sej ändå..det var en Asio inställning (setup asio full duplex, eller nåt) som var inställd så att output-en var aktiverad men inte input-en..efter jag aktiverade den så funkade allting utan problem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...