Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

köpte 2 nya bildskärmar till studion i veckan, packard bell viseo 224Ws 22".

upplösningen ligger på 1680x1050 vid 60 Hz och kontrast på 1000:1 (dynamiskt 10000:1) och ljusstyrkn 300/cd/m2

är urusel på skärmar och bild, men någon som har lite koll kanske vet om ajg har gjort ett bra köp? är det bra skärmar för att kolla film också kanske? har märkt att det blir lite kornigt på vissa mörka färger när jag kollar film, har det med kvaliteten på filmen att göra eller med skärmens upplösning?

peace!

Annons
Postat
Tja!

köpte 2 nya bildskärmar till studion i veckan, packard bell viseo 224Ws 22".

upplösningen ligger på 1680x1050 vid 60 Hz och kontrast på 1000:1 (dynamiskt 10000:1) och ljusstyrkn 300/cd/m2

är urusel på skärmar och bild, men någon som har lite koll kanske vet om ajg har gjort ett bra köp? är det bra skärmar för att kolla film också kanske? har märkt att det blir lite kornigt på vissa mörka färger när jag kollar film, har det med kvaliteten på filmen att göra eller med skärmens upplösning?

peace!

Bra upplösning, sämre uppdateringsfrekvens. Åtminstone 70hz tycker jag du ska köra i om du har möjlighet.

Postat

För datorarbete (om man bortser från snabba spel), så räcker det fint.

Att titta på film är kanske lite värre och högre uppdateringsfrekvens kunde kanske vara önskvärt, som Base10 sade.

Att det är sämre med mörka färger, får man nog skylla på tekniken. TFT-skärmar är inte så lysande där helt enkelt...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.