Jump to content
Annons

Fundering över trådlöst gitarrsystem


Emil16473

Recommended Posts

Tjena grabbar!

Har sneglat på den här ett tag (http://www.thomann.de/se/akg_wms_40_pro_flexx_gb_set_band_f.htm)

Ser bra ut o verkar vara en bra grej för sitt pris + att det är en AKG = kvalité!

Någon här som har någonting att säga om denna eller kanske har en likadan o berätta lite?

post-20170-1248178567.jpg

Själv bor jag på Åland o är lite fundersam över hur det går med frekvenserna när man beställer från Tyskland.

AKG:n kan switcha mellan 3 frekvenser o de skulle ju vara slött om de är upptagna här, hur ska man ta reda på det?

Har inte så mycket erfarenhet när det gäller frekvenser...

Kanske de har tänkt på de o att det bara är att beställa.

Har sett på vissa trådlösa thomann produkter att de säger till om de endast är licensierade i Tyskland men denna AKG jag tänkt mig står de inget så den kanske är funktionell lite överallt.

Så vad tror ni grabbar om detta??

//Emil

Redigerat av Emil16473
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle vänta. EU har som förslag att förbjuda trådlösa instrumentsystem för att använda frekvenserna till mobilt/trådlöst Internet. Förslaget ska tydligen redan gått igenom i Tyskland, och deras förhoppningar är att 2015 så skall alla EU-länder dedikerat frekvenserna till Internet istället för trådlösa instrumentsystem.

Utvecklarna kommer säkerligen byta frekvens, och jag har för mig att Line 6 redan har släppt ett digitalt trådlöst system som även kommer funka efter frekvensbytet. Men jag personligen skulle inte köpa trådlöst just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vänta. EU har som förslag att förbjuda trådlösa instrumentsystem för att använda frekvenserna till mobilt/trådlöst Internet. Förslaget ska tydligen redan gått igenom i Tyskland, och deras förhoppningar är att 2015 så skall alla EU-länder dedikerat frekvenserna till Internet istället för trådlösa instrumentsystem.

Utvecklarna kommer säkerligen byta frekvens, och jag har för mig att Line 6 redan har släppt ett digitalt trådlöst system som även kommer funka efter frekvensbytet. Men jag personligen skulle inte köpa trådlöst just nu.

Okej, så om jag skulle beställa hem den o de sedan skulle byta frekvenser på allt så skulle den vara värdelös?

Vad gör alla som redan äger trådlösa grejer då?

Förresten, var har du fått denna information ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, så om jag skulle beställa hem den o de sedan skulle byta frekvenser på allt så skulle den vara värdelös?

Vad gör alla som redan äger trådlösa grejer då?

Förresten, var har du fått denna information ifrån?

Precis.

Deras grejer blir helt värdelösa, om jag förstått saken rätt. Att bruka systemen när förbudet införts är illegalt.

Jag läste det på sevenstring.org, och där bekräftades det av Shures VD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis.

Deras grejer blir helt värdelösa, om jag förstått saken rätt. Att bruka systemen när förbudet införts är illegalt.

Jag läste det på sevenstring.org, och där bekräftades det av Shures VD.

Men shiit, då kommer det bli många sura miner bland de som använder trådlösa instrumentgrejer.

Tack för denna värdefulla information, får ligga lågt ett tag o köra med lång kabel istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men shiit, då kommer det bli många sura miner bland de som använder trådlösa instrumentgrejer.

Tack för denna värdefulla information, får ligga lågt ett tag o köra med lång kabel istället.

Jo, särskilt dom som har Samson-system i 10.00 kr-klassen.

Men som sagt, Line 6 har ett system som tydligen skall fungera, även efter frekvensbytet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...