Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Jag försöker att skapa MIDI trummor i Cubase 4 men får dem inte att spela upp i högtalarna.

Jag gör så här:

Skapa nytt MIDI spår, väljer "GM map" istället för "no drum map". Går in i trum editorn och skapar lite olika ljud. Nu ser jag att "Midi out activity" rör sig men hör inget i högtalarna.

Jag kan sedan inte heller spela upp spåret, jag hör min inspelade gitarr och midi out activity rör sig men utan att låta.

Har försökt att skapa ett instrument spår och kopierat över midi spåret dit men utan resultat.

Detta misstänker jag är problemet, som output routing till vänster när jag markerar midi spåret kan jag bara välja "microsoft synth yadayada..." och "audio in : guitar rig" samt "not connected". Antar att mitt ljudkort borde vara där också. Hur gör jag så att jag kan hitta mitt ljudkort? Ingen annan del av cubase har svårt att hitta ljudkortet, det ser bra ut under device setup t.ex.

Jag borde väl kunna använda den inbyggda drum editorn och inte behöva köpa någon extern?

Jag hittar heller inga VST instrument när jag skapar ett nytt instrumentspår, kan detta vara problemet?

post-21861-1248010284_thumb.jpg

tackar

kellas

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Säg att du lägger till instrumentet du vill ha när du skapar ett instrumentspår?

Postat
Säg att du lägger till instrumentet du vill ha när du skapar ett instrumentspår?

Jag hittar inga instrument, det kanske där problemet ligger. Så här ser det ut.

post-21861-1248013305.jpg

post-21861-1248013322.jpg

post-21861-1248013328_thumb.jpg

kellas

Postat

Ditt ljudkort ska inte dyka upp där (i "output"), men däremot ska ska inladdade VST-instrument finnas i listan.

Men det verkar som att du har nåt problem med din installation eftersom du inte ser några VST-instrument.

Installera om Cubase?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Okej ville bara kolla att du gjort rätt. Finns ju dem som frågar och inte ens kollat ordentligt eller läst manualen. Men nä med ditt problem är det som Lars säger att du nog får installera om igen.

Postat (redigerat)

Väldigt vad tjatigt detta problem börjar bli nu....

inga vsti

Att skapa en ny sökväg i VST paths kan hjälpa - utan ominstallation.

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.