Jump to content
Annons

Hjälp mig få bukt med sångljud del 2 (ny skiss)


nev

Hur funkar sångljudet som det är nu?  

7 röster

  1. 1. Hur funkar sångljudet som det är nu?

    • 5. Låter riktigt mjukt och fint
      2
    • 4. Det låter bara bra, slipa lite till så..
      1
    • 3. Det låter helt okej.
      1
    • 2. Du har problem
      1
    • 1. Bortom all hjälp
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: sf

* ARTIST/GRUPP: treefinger

* GENRE: alternativ

* LÅTLÄNGD: 1.40

* KOMPOSITÖR: jag

* PRODUCENT: jag

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: (ex. mp3)

* STORLEK: (2.6)

* STATUS: Skiss)

* LÅTLÄNK: skissen då..

Hallå där igen.. jag försöker verkligen bli bättre och bättre på att ratta men jag tycker det är rackarns svårt.

Jag är oerhört tacksam för alla tips jag kan få gällande sånginspelningen, ljud kompressor, EQ o hela paketet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är sant det du säger, men jag tycker att Guitar Rig är lite för svårmanövrerat för att göra egna ljud hela tiden.. sedan så är ju många av de färdiga presetsen riktigt bra på så jag orkar sällan anstränga mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker sången sitter som gjuten om jag ska vara ärlig. Kanske distar den på sina håll. Men i övrigt låter det fint som smör. Kan tillägga att jag är lite svag för genren, och detta är jäkligt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för dom fina orden Neko! Vid vilken tidpunkt tycker du att det låter som om det distar? Kanske har jag missbrukat någon effekt eller så, för själva sånginspelningen är inspelad med rätt så låga nivåer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter bra! Go atmosfär, låter luftigt.

När det låter så här bra kan man väl inte ha så mycket tekniska synpunkter (åtminstone inte jag). Det handlar nog mer om tycke och smak i det här fallet. Möjligtvis skulle elgitarren kanske flyttas aningen bak, den ligger ju ganska långt framme i mixen nu. Men som sagt : petitesser i sammanhanget.

Det enda jag blev lite besviken på är avsaknaden av akustisk gitarr; då hade man själv kunnat lära sig lite om att få till gitarren 😉 . Jag har nämligen själv grava problem med att fixa ett akustisk ljud som är någorlunda fritt från reflektioner 😄 . Jaja, annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för dom fina orden Neko! Vid vilken tidpunkt tycker du att det låter som om det distar? Kanske har jag missbrukat någon effekt eller så, för själva sånginspelningen är inspelad med rätt så låga nivåer..

Kan också vara disten på elguran som lurar mig (för svag dist är det här och var), eller så var jag bara trött igår. Ska lyssna några gånger till innan jag känner mig hundra, och då säger jag (om jag hittar något) var jag hittade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...