Steffe Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 (redigerat) Har en undring: Spelar in midimusik(endast mjukvarusyntar) i Cubase sx, de mesta funkar fint men när jag använder Edirols Hyper Canvas kör d ihop sig. Jag skruvar till ett ljud i canvasen, sparar det(tror jag), spelar in en sekvens allt e frid å fröjd ljudet låter som jag ställt in, problemet kommer när jag stänger ner cubase o öppnar det senare, då e det inställda ljudet borta, sekvensen spelas upp med pianoljudet som finns där när man öppnar Canvasen. Nån som vet nåt om en lösning på detta? Hur brukar ni spara inst. ljud i Canvas? Steffe Redigerat 12 december 2004 av Steffe
Egghuvud Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Har för mig att det var en mjukvarubugg i tidigare utgåvor. Har du den senaste versionen? 🙂
Junkan Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 Hade du sparat? Du måste spara inställningarna du har gjort. det gör du genom att trycka längst upp till höger. Tror det är någon logga du ska trycka på (inte helt självklart och låter som en bugg) . då kommer det att stå save settings / open settings.. resten vet du nog =) Så funkar det med min hypercanvas iallafall.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.