Jump to content
Annons

Är Presonus Audiobox USB kompatibelt med Ubuntu Studio?

Recommended Posts

menluddevafan (oregistrerad)
Postat

Hej har precis beställt en presonus audiobox USB och en Studio Projects B3 som jag tänkte skulle liva upp min tillvaro.

Är det någon som har erfarenhet av det kortet på någon form av linuxsystem? Eller någon som kör kortet i Windows 7 (mitt andra alternativ)?

Sen lästa jag en varning om att "hot-plugga" B3an till kortet (sätta i den samtidigt som phantom är påslaget på ingången) är det någon som vet om det är ok att göra så eller är det risk att bränna sönder saker i micken?

Tack på förhand, får jag inget matnyttigt svar angående linux och audioboxen så testar jag och lägger upp något på forumet. Ha det!

Annons
Postat

Om man sökerlite snabbt så framgår det att det finns drivers men eventuellt med lite problem. Googla med envishet så kommer du att få ett definitivt svar... det finns en lista någonstans med vilka ljudkort som garanterat funkar på Ubuntu Studio vill jag minnas men den länken, well hittade en site där den informationen skall finnas:

http://www.ffado.org/

menluddevafan (oregistrerad)
Postat
Om man sökerlite snabbt så framgår det att det finns drivers men eventuellt med lite problem. Googla med envishet så kommer du att få ett definitivt svar... det finns en lista någonstans med vilka ljudkort som garanterat funkar på Ubuntu Studio vill jag minnas men den länken, well hittade en site där den informationen skall finnas:

http://www.ffado.org/

Jajuste, tack för svaret och länken! Grejen är att audiobox USB inte är ett firewirekort, utan USB =P så jag tänkte att det inte finns med på den sidan du länkade till.

Jag är fortfarande intresserad av info ang "hot-plug"-grejen också =D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.