Jump to content
Annons

hjälp med akustisk nybörjar tur.. jag har lirat El innan


sosper

Recommended Posts

jag har lirat El gitarr och är väl väldigt duktig på det antar jag.. med det menar jag att jag har ju erfaren het av gitarr och det gör inte ont i fingrarna när jag spelar bla bla.. men jag har en "mini akustisk" och jag ska köpa en full stor akustisk snart.. vill kunna spela både men jag läser tabs och kan inte ackord.. hindrar det mig från att spela akustisk gitarr? och vilka låtar kan jag börja med för att lära mig lite akustisk är det samma som el gitarr? och borde jag läsa på ackord om jag ska köra lite akustisk? och vart kan man läsa på ackord på internet? lite många frågor kanske ;P

Redigerat av sosper
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Du har redan goda grunder att stå på. Bara googla, finns hur mycket som helst. Räcker med tabs att kunna. Finns ju gott tabs för akkegura med. Sök bara på tabs och låtar du vill lära dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Förstår inte riktigt...spelar man inte ackord på en el-gitarr också.......? Vad är skillnaden mot en akustisk gitarr......?

Dessutom...om du inte kan spela ackord på en elgitarr...hur kan du då kalla dig väldigt duktig? 🙂😛

Absolut inte för att klanka ner på dig, men jag förstår helt enkelt inte!

Redigerat av Azzopardi
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt...spelar man inte ackord på en el-gitarr också.......? Vad är skillnaden mot en akustisk gitarr......?

Dessutom...om du inte kan spela ackord på en elgitarr...hur kan du då kalla dig väldigt duktig? 🙂😛

Absolut inte för att klanka ner på dig, men jag förstår helt enkelt inte!

Jag förstår din poäng men jag kan inte hålla med dig om att man inte kan vara duktig utan ackord.. jag fixar väldigt mycket på gitarr bland annat sweep picking det är nog väldigt bra för att bara ha spelat 1 år och aldrig haft en gitarr lektion :S (Jag vill inte få det o se ut som skryt.. utan mer vill jag att du ska se min poäng varför jag kallade mig själv duktig ) 😛

vad ska jag säga? 😛 jag spelar Distad rock/metal och jag skulle vilja börja lite mer med ackord. jag kan några stycken men det är väl bara kämpa vidare.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...