Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena !

Vet inte om jag skapade den hÀr trÄden pÄ rÀtt plats, men antar de sÄ jag prövar.

Jag har precis skaffat mig en "Presonus firebox" och en mick till denna, "Studio Projects B1".

Jag har installerat den och allt har funkat som det ska sÄ lÄngt.

Men nÀr jag ska spela in röst sÄ spelas rösten bara in pÄ en kanal/channel?

Om jag för in micken i uttag 1 (Mic 1) sÄ spelas bara ljudet in pÄ vÀnster kanal/channel.

Om jag för in micken i uttag 2 (Mic 2) sÄ spelas bara ljudet in pÄ höger kanal/channel.

Det gÄr alltsÄ inte att spela in pÄ bÄde höger och vÀnster samtidigt (Stereo).

Jag har kopplat in allt som man ska och jag förstÄr inte vad felet Àr.

HÀr Àr en lÀnk till en bild pÄ hur Presonus Firebox'en ser ut sÄ det kanske Àr lÀttare att förstÄ vad jag menar.

Presonus Firebox

Vet nĂ„gon hur jag gör för att fĂ„ ljud pĂ„ bĂ„de vĂ€nster och höger kanal/channel? 🙁

post-22127-1246046441.jpg

Annons
Postat (redigerat)
  JoinAS sa:
Tjena !

Vet inte om jag skapade den hÀr trÄden pÄ rÀtt plats, men antar de sÄ jag prövar.

Jag har precis skaffat mig en "Presonus firebox" och en mick till denna, "Studio Projects B1".

Jag har installerat den och allt har funkat som det ska sÄ lÄngt.

Men nÀr jag ska spela in röst sÄ spelas rösten bara in pÄ en kanal/channel?

Om jag för in micken i uttag 1 (Mic 1) sÄ spelas bara ljudet in pÄ vÀnster kanal/channel.

Om jag för in micken i uttag 2 (Mic 2) sÄ spelas bara ljudet in pÄ höger kanal/channel.

Det gÄr alltsÄ inte att spela in pÄ bÄde höger och vÀnster samtidigt (Stereo).

Jag har kopplat in allt som man ska och jag förstÄr inte vad felet Àr.

HÀr Àr en lÀnk till en bild pÄ hur Presonus Firebox'en ser ut sÄ det kanske Àr lÀttare att förstÄ vad jag menar.

Presonus Firebox

Vet nĂ„gon hur jag gör för att fĂ„ ljud pĂ„ bĂ„de vĂ€nster och höger kanal/channel? 🙁

Japp.. Stereo Àr tvÄ kanaler.. vÀnster och höger... Du spelar ju in med endast en kÀlla.. du fÄr sÄledes ljudet antingen i höger eller vÀnster kanal (beroende pÄ vilken av ingÄngar du spelar in pÄ) Precis som du sagt.

Skapa istÀllet en mono-kanal nÀr du spelar in!

/L

Redigerat av Limpan
Postat
  Limpan sa:
Japp.. Stereo Àr tvÄ kanaler.. vÀnster och höger... Du spelar ju in med endast en kÀlla.. du fÄr sÄledes ljudet antingen i höger eller vÀnster kanal (beroende pÄ vilken av ingÄngar du spelar in pÄ) Precis som du sagt.

/L

Ja fast, nÀr jag vÀljer att spela in genom en monokanal istÀllet, sÄ fÄr jag ju bara vÀlja om jag vill spela in pÄ antingen höger eller vÀnster "sida".

Och alltsÄ fÄr jag bara ljud pÄ vÀnster om jag vÀljer vÀnster, och höger om jag vÀljer höger?

Om jag sÀtter pÄ mig hörlurar t,ex. Jag vill ju inte att rösten bara kommer i vÀnster öra och musiken i höger, om du förstÄr hur jag menar ?

Postat
  Limpan sa:

/L

Oj, jag fattade fel !

Tack sĂ„ mycket 🙁 du löste mitt problem !

/ Tobias

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.