Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Skulle vilja Àndra tempo mitt i lÄten, nÄgot som jag aldrig har gjort förrut eftersom jag Àr en trÄngsynt rappare & hiphop-mekaniker. Jag hittar tempotrackfönstret o allt det dÀr, men hur fan fÄr jag in en markör som visar exakt var jag Àndrar tempot? NÄn som vet? Det brinner hÀr pÄ Möllan, o det enda som kan slÀcka elden Àr en 3 bpm's höjning... tack.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 (redigerat) Cubase...det var dĂ€rför jag la trĂ„den i cubaseforumet... đ SX2 Redigerat 11 december 2004 av Danny Cort
Twilight_Zound Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 (redigerat) klicka pÄ tempo track tills det stÄr fixed se kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo Redigerat 11 december 2004 av Twilight_Zound
staf Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Cubase...det var dĂ€rför jag la trĂ„den i cubaseforumet... đ SX2 ah tĂ€nkte inte pĂ„ det đ För att kunna Ă€ndra tempo mĂ„ste först och frĂ€mst "Master" knappen vara aktiverad pĂ„ transport baren. Sen Ă€r det bara trycka "CTRL+T" och ett tempospĂ„r fönster kommer upp, i det fönstret kan du Ă€ndra och fixa hur du vill.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 klicka pÄ tempo track tills det stÄr fixedse kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo nja... eftersom jag vill Àndra i lÄten sÄ kan jag inte ha fixed ju. ska kolla masterknappen, tack staf! Äterkommer annars
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Nej. Jag hittar inte rÀtt. Behöver verkligen komma tillrÀtta med detta...
Shadows Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Nej. Jag hittar inte rÀtt. Behöver verkligen komma tillrÀtta med detta... Du anvÀnder pennverktyget du vet det man ritar upp midispÄr med och sÄ. SÀtt in en punkt vid den takten dÀr du vill Àndra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoÀndringen. Ett annat sÀtt att göra det Àr via transportbaren. LÄngt nere till höger pÄ den stÄr det typ: TEMPO TRACK 4/4 120.000 markera den takten dÀr du vill Àndra taktart/tempo och skriv in tempoÀndringen i transportbaren sÄ lÀggs den till i tempotracket.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Nej. Jag hittar inte rÀtt. Behöver verkligen komma tillrÀtta med detta... Du anvÀnder pennverktyget du vet det man ritar upp midispÄr med och sÄ. SÀtt in en punkt vid den takten dÀr du vill Àndra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoÀndringen. Ett annat sÀtt att göra det Àr via transportbaren. LÄngt nere till höger pÄ den stÄr det typ: TEMPO TRACK 4/4 120.000 markera den takten dÀr du vill Àndra taktart/tempo och skriv in tempoÀndringen i transportbaren sÄ lÀggs den till i tempotracket. Prego!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Prego! Utrikiska för tack? yep
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.