Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Skulle vilja ändra tempo mitt i låten, något som jag aldrig har gjort förrut eftersom jag är en trångsynt rappare & hiphop-mekaniker. Jag hittar tempotrackfönstret o allt det där, men hur fan får jag in en markör som visar exakt var jag ändrar tempot? Nån som vet? Det brinner här på Möllan, o det enda som kan släcka elden är en 3 bpm's höjning... tack.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 (redigerat) Cubase...det var därför jag la tråden i cubaseforumet... 🙂 SX2 Redigerat 11 december 2004 av Danny Cort
Twilight_Zound Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 (redigerat) klicka på tempo track tills det står fixed se kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo Redigerat 11 december 2004 av Twilight_Zound
staf Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Cubase...det var därför jag la tråden i cubaseforumet... 🙂 SX2 ah tänkte inte på det 😛 För att kunna ändra tempo måste först och främst "Master" knappen vara aktiverad på transport baren. Sen är det bara trycka "CTRL+T" och ett tempospår fönster kommer upp, i det fönstret kan du ändra och fixa hur du vill.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 klicka på tempo track tills det står fixedse kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo nja... eftersom jag vill ändra i låten så kan jag inte ha fixed ju. ska kolla masterknappen, tack staf! återkommer annars
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Nej. Jag hittar inte rätt. Behöver verkligen komma tillrätta med detta...
Shadows Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Nej. Jag hittar inte rätt. Behöver verkligen komma tillrätta med detta... Du använder pennverktyget du vet det man ritar upp midispår med och så. Sätt in en punkt vid den takten där du vill ändra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoändringen. Ett annat sätt att göra det är via transportbaren. Långt nere till höger på den står det typ: TEMPO TRACK 4/4 120.000 markera den takten där du vill ändra taktart/tempo och skriv in tempoändringen i transportbaren så läggs den till i tempotracket.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Nej. Jag hittar inte rätt. Behöver verkligen komma tillrätta med detta... Du använder pennverktyget du vet det man ritar upp midispår med och så. Sätt in en punkt vid den takten där du vill ändra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoändringen. Ett annat sätt att göra det är via transportbaren. Långt nere till höger på den står det typ: TEMPO TRACK 4/4 120.000 markera den takten där du vill ändra taktart/tempo och skriv in tempoändringen i transportbaren så läggs den till i tempotracket. Prego!
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Prego! Utrikiska för tack? yep
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.