Jump to content
Annons

Tempo Track?

Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Skulle vilja Àndra tempo mitt i lÄten, nÄgot som jag aldrig har gjort förrut eftersom jag Àr en trÄngsynt rappare & hiphop-mekaniker.

Jag hittar tempotrackfönstret o allt det dÀr, men hur fan fÄr jag in en markör som visar exakt var jag Àndrar tempot?

NÄn som vet? Det brinner hÀr pÄ Möllan, o det enda som kan slÀcka elden Àr en 3 bpm's höjning...

tack.

Annons
Postat (redigerat)

Cubase...det var dĂ€rför jag la trĂ„den i cubaseforumet... 🙂

SX2

Redigerat av Danny Cort
Postat (redigerat)

klicka pÄ tempo track tills det stÄr fixed

se kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo

Redigerat av Twilight_Zound
Postat
Cubase...det var dĂ€rför jag la trĂ„den i cubaseforumet... 🙂

SX2

ah tĂ€nkte inte pĂ„ det 😛

För att kunna Àndra tempo mÄste först och frÀmst "Master" knappen vara aktiverad pÄ transport baren.

Sen Àr det bara trycka "CTRL+T" och ett tempospÄr fönster kommer upp, i det fönstret kan du Àndra och fixa hur du vill.

Postat
klicka pÄ tempo track tills det stÄr fixed

se kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo

nja...

eftersom jag vill Àndra i lÄten sÄ kan jag inte ha fixed ju.

ska kolla masterknappen, tack staf!

Äterkommer annars

Postat

Nej.

Jag hittar inte rÀtt.

Behöver verkligen komma tillrÀtta med detta...

Postat
Nej.

Jag hittar inte rÀtt.

Du anvÀnder pennverktyget du vet det man ritar upp midispÄr med och sÄ. SÀtt in en punkt vid den takten dÀr du vill Àndra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoÀndringen. Ett annat sÀtt att göra det Àr via transportbaren. LÄngt nere till höger pÄ den stÄr det typ:

TEMPO TRACK 4/4

120.000

markera den takten dÀr du vill Àndra taktart/tempo och skriv in tempoÀndringen i transportbaren sÄ lÀggs den till i tempotracket.

Postat
Nej.

Jag hittar inte rÀtt.

Du anvÀnder pennverktyget du vet det man ritar upp midispÄr med och sÄ. SÀtt in en punkt vid den takten dÀr du vill Àndra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoÀndringen. Ett annat sÀtt att göra det Àr via transportbaren. LÄngt nere till höger pÄ den stÄr det typ:

TEMPO TRACK 4/4

120.000

markera den takten dÀr du vill Àndra taktart/tempo och skriv in tempoÀndringen i transportbaren sÄ lÀggs den till i tempotracket.

Prego!

Postat
Prego!

Utrikiska för tack?

yep

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.