Jump to content
Annons

HUR når man UPS?


debatt

Recommended Posts

Hej!

Jag väntar ett paket från Tyskland. Leverantör är UPS. Det står på UPS sida att en oförutsedd händelse inträffat.

Ser där då att "chauffören behöver säkerhetsuppgifter från mottagaren för att kunna komma in i byggnaden". Antar de menar portkod. Hmm...

HUR når jag UPS? På deras sida hittar jag inte ens en mailadress, ännu mindre hur man når chaufförerna.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag väntar ett paket från Tyskland. Leverantör är UPS. Det står på UPS sida att en oförutsedd händelse inträffat.

Ser där då att "chauffören behöver säkerhetsuppgifter från mottagaren för att kunna komma in i byggnaden". Antar de menar portkod. Hmm...

HUR når jag UPS? På deras sida hittar jag inte ens en mailadress, ännu mindre hur man når chaufförerna.

//:debatt

Enklaste är ju att ringa dem på 020-788 799

Hade samma problem själv i veckan, hade gett dem fel portkod. Ringde dem och gav dem den korrekta.

UPS chaufförer har inga mobiler med sig.. enl. centralen..

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Enklaste är ju att ringa dem på 020-788 799

Hade samma problem själv i veckan, hade gett dem fel portkod. Ringde dem och gav dem den korrekta.

UPS chaufförer har inga mobiler med sig.. enl. centralen..

//S

Och vi har porttelefon som inte fungerar.

Varför trycker de inte på mitt namn??

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

UPS chaufförer har inga mobiler med sig.. enl. centralen..

//S

...

och påven har ingen rolig hatt.

...

Han som kom till mig med ett ljudkort slutade inte snacka i sin om någon "bitch som han hade på gång" som han uttryckte sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
UPS chaufförer har inga mobiler med sig.. enl. centralen..
Han som kom till mig med ett ljudkort slutade inte snacka i sin om någon "bitch som han hade på gång" som han uttryckte sig.

Det var i så fall hans privata. De har inga tjänstetelefoner och man kan därför inte vara säker på att de har eller vill använda sin privata i tjänsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var i så fall hans privata. De har inga tjänstetelefoner och man kan därför inte vara säker på att de har eller vill använda sin privata i tjänsten.

Kan bekräfta detta. Har en kompis som jobbade ett tag som chaufför på UPS och dom hade inga tjänstemobiler. Behövde de ringa någonstans så fick dom använda sin egen privata och ingen ersättning utgick heller för det. Tydligen ett skitjobb i övrigt också...

Redigerat av henning
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Återkommer i ärendet senare idag.

Det visade sig att chauffören förmodligen hade en slarvigt skriven lapp där den ena siffran i det tvåsiffriga gatunumret såg ut som en helt annan siffra. Det var därför jag såg budbilen på andra sidan gatan vid två tillfällen... Ena gången trodde jag bara hon skulle vända bilen, andra gången gick jag ut, men då hade den kört iväg.

Fick info från centralen.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ser i sökningen nu att de försökt leverera det en andra gång - inatt!!!!!

Gör de så???

Hon sa ju på centralen att de skulle försöka idag dagtid mellan 9-17, vet inte vad jag ska tro.

Samma felmeddelande igen: "Chauffören behöver säkerhetsuppgifter från mottagaren för att komma in i byggnaden".

Mitt i natten?? Jag sov säkert.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser i sökningen nu att de försökt leverera det en andra gång - inatt!!!!!

Gör de så???

Hon sa ju på centralen att de skulle försöka idag dagtid mellan 9-17, vet inte vad jag ska tro.

Samma felmeddelande igen: "Chauffören behöver säkerhetsuppgifter från mottagaren för att komma in i byggnaden".

Mitt i natten?? Jag sov säkert.

Du kan vara lugn.. det hände exakt samma sak för mig. 😆

De loggar samma "fel" när paktet kommer in till centralen efter den misslyckade leveransen, konstigt nog!

De lär få 1000 samtal om detta..

Jag ringde och frågade detta också ..

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej igen!

Efter att jag ringt UPS central igen och frågat om detta med "midnattsleveransen" så sa hon där att det var som du skrev nyss Sounden (såg ditt inlägg först nu 😛 ). De scannar på nytt. Det ser ju i statistiken ut som om de försökt leverera två gånger då, men det hade de inte försökt. Jag frågade vad som händer om de verkligen försökt leverera två gånger. Man kan åka på att paketet sänds tillbaka till avsändaren. Men jag tror man har möjligheten att hämta det själv också, även efter två misslyckade leveransförsök. Vet med mig att det inte är kul att åka på att paketet sänds tillbaka, för man får väl själv stå för den leveransen tillbaka i så fall! Det gällde i vilket fall när det gäller DHL Express som jag fick ett paket ifrån i vintras. Representanten för DHL Express sa att det skulle kosta mig drygt ett par tusen (!) i fraktkostnad om de sände tillbaka det med det alternativet från privatperson. Hur UPS agerar vet jag inte. Man kan också ungefär 1 mil ifrån där jag bor hämta paket själv från deras nya paketcentral. Bra som alternativ ändå. UPS-budet har telefon i bilen, sa centralen, men den kan ju vara dennes privata. Vad händer om man beställer nåt stort, som ett piano? Vem levererar och hur? Hämtas?

Hursomhelst, mindre än fem minuter efter att jag pratat med UPS central så kom budet hit med paketet. Det var som vanligt dubbelt så stort som förväntat. Prylarna var

omkastade i den stora lådan och låg huller om buller med de luftkuddar som MusicStore Köln lagt i. Allt verkade dock ok, frånsett att katalogen på 400 sidor var rejält vikt.

Inget man kan klandra UPS för.

😆

test time...

vilar och kurerar//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Återkommer i ärendet senare idag.

Det visade sig att chauffören förmodligen hade en slarvigt skriven lapp där den ena siffran i det tvåsiffriga gatunumret såg ut som en helt annan siffra. Det var därför jag såg budbilen på andra sidan gatan vid två tillfällen... Ena gången trodde jag bara hon skulle vända bilen, andra gången gick jag ut, men då hade den kört iväg.

Fick info från centralen.

jätteintressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...