Jump to content
Annons

Pro Tools till Macbook


drphil

Recommended Posts

Tjena!

Är en sann nybörjare i laptopdjungeln, så jag tänkte därför kolla med er hur bra pro tools funkar på en macbook.

Så här ser läget ut nu:

Förra året köpte jag mig ett mbox2mini-ljudkort med pro tools, som inte funkade på familjens pc. Detta ljudkort har därför blivit liggande, men nu tänkte jag köpa en laptop där detta ljudkort kan användas utan problem. Hur bra lämpar sig macbook för detta?

Vad är förresten skillnaden mellan den nyaste Macbooken och den nya Macbook pro (den med 2,26GHz processor och 13 tums skärm)? 😎

Hade feiijnt!

/Dr.Phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan

Här hittar du vilka mac-modeller som är testade och OK för pro tools LE 8.0

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...mp;itemid=36933

MVH

Anders

Ok, verkar ju där som att macbook pro är kompatibel med pro tools. Jag har dock pro tools LE 7, tror ni att det är samma kompatibilitet med det som med 8.0?

Är det någon som vet exakt vad skillnaden mellan den nyaste vanliga macbooken, och den billigaste macbookpron, är? Hur bra lämpar sig macbooken överhuvudtaget för musikinspelning?Klarar den det mesta (tränkte även uppgradera till 4 Gb ram om jag slår till)?

Undrar också om man får lika mycket för pengarna som om man skulle ha köpt en pc för samma pris? Åsikter bitte;)

Tack på förhand,

Dr Phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har kört 18 spår inspelning på den interna hårddisken i en gammal MacBook 2 GHz. Funkar utmärkt i minst 15 minuter. Till extern fw-disk funkar det bra med 18 spår. Detta med 2 GB RAM.

Bara så du vet. Tror att en av de nya 13"-macbookpro är utmärkta - MEN ingen verkar veta vad det är för firewire-chip som sitter i än.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Hej!

Jag har kört 18 spår inspelning på den interna hårddisken i en gammal MacBook 2 GHz. Funkar utmärkt i minst 15 minuter. Till extern fw-disk funkar det bra med 18 spår. Detta med 2 GB RAM.

Bara så du vet. Tror att en av de nya 13"-macbookpro är utmärkta - MEN ingen verkar veta vad det är för firewire-chip som sitter i än.

Hej igen, en passiv man är tillbaka!

Undrar bara om någon visste om den nya macbookpron var kompatibel med pro trools le 7, eftersom jag bara hittar att den är det med 8?

Ciao!

/Dr.Phil

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...