Jump to content
Annons

Hjältar - Snälla, mixhjälp till bröllopsdans..


LindaLoo

Recommended Posts

Hej,

Tag chansen o bli mitt livs hjälte (nr2).

Då jag o min kille gifter oss lite senare i sommar har vi tänkt att spexa till det lite likt detta klassiska brudpar: http://www.youtube.com/watch?v=Vqiw-Kqtlr0

Sammanfattat så dansar de vackert i ca 40sekunder - BAM - Musiken bryts o annan fartfylld musik tar vid.. Varvid de kör en en lyckad och rolig dans för de överraskade gästerna.

Vi har sökt som två små blå efter två låtar som vi skulle vilja ha komponerad och kommit fram till följande:

Först har vi tänkt att dansa vackert till:

Tonight, I Celebrate My Love - Paebo Bryson, Roberta Flack

http://www.youtube.com/watch?v=MG4TL3ZktyQ

Om vi utgår från YouTubeklippet ovan så skulle vi vilja ha "brytet" efter 1,19.

Då skall följande låt bryta in (REJÄLT.. Kanske med högre volym(?) - Ni är proffsen):

Tingeling - Från melodifestivalen

Denna vill vi dansa till i ca en minut, när den startar och när den slutar överlåter vi er till att bestämma, även om ni vill köra originalet eller någon remixad variant. Det är viktigt med fart under denna minut, så remixen kanske är att föredra.

Avslutningsvis vill vi avsluta vackert igen med 20-60sekunders vackert dansande till låt nr 1 igen

Tonight, I Celebrate My Love - Paebo Bryson, Roberta Flack

http://www.youtube.com/watch?v=MG4TL3ZktyQ

Vi hoppas innerligt att ni har dessa låtar eller vågar gå över IPRED för att få fatt på dem.

(vi funderade länge på att bryta av med Rock This Party (Everybody Dance Now) - Bob Sinclar

men det föll bort pga att vi egentligen bara gillade just den starka uppmaningen när hon skriker "everybody dance now -da da da daa" o några sekunder till... Så om någon tycker uppdraget ovan verkar för lätt får ni gärna försöka slänga in någon sekund av detta i er mixversion.)

Kan inte i ord beskriva hur tacksamma vi skulle bli...

Svara i denna tråd om ni har ett bidrag, eller fungerar det att maila låtarna? Känns som om mailboxens utrymme skulle fyllas fort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det kan väl inte vara så svårt att klippa ihop dessa låtar.

du kunde ju ha"everybody dance now" skriket mella första och andra delen som en brygga eller som Accept har på låten fast as a shark att det låter som man drar skivarmen över skivan så det skrapar och sedan kommer nästa del.

borde man inte skippa introt på tingeling och låta den börja vid 0:28 ?

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med sixties, introt till Tingeling dödar, hoppa det eller helst, välj bättre låt.

Visst är det ett bröllop men att få fart på dansen så krävs det lite mer gung och bättre val på mittlåten. Har jobbat mycket med publik och tempot och gunget måste slå till. Nu tappar jag lite intresset. Jag ska fundera och återkommer med låtförslag om jag kommer ihåg.

Jag kan slänga ihop det om ni vill, tar inte många minuter. Lämna ett PM i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med lite respons...

Jo, som jag skrev i mitt första inlägg angående tingeling:

........när den startar och när den slutar överlåter vi er till att bestämma

Så självklart måste introt skippas.. 0,28 verkade väl rimligt som någon skrev, fast som sagt, ni är proffsen så jag litar på att ni är bra på att avgöra början o slut. 1 minut är absolut inte heller hugget i sten utan kan lika gärna vara 50sek.

Finns säkert bättre låtar, men det är inte lätt o komma på, några som vi varit långt inne på men ratat "ski bop - scatman john", "Rock This Party (Everybody Dance Now) - Bob Sinclar", "bloodhound gang, den där discovery bla bla mammals"...

Ni får gärna komma med förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...