Jump to content
Annons

M-audio, E-mu, Mackie eller Focusrite?


prototyp

Recommended Posts

Hej! Jag ska sälja mitt tc electronic konnekt 24d för jag trivs inte så bra med det!

Har kollat på dessa; M-audio profire 610, E-mu 1616 eller 1616m, Focusrite saffire pro 40 & Mackie onyx 400 F.

Pro 40 & Onyx; Hur är pre-ampsen i Pro 40 & onyx kortet? För det är så många mick ingångar och det är väll därför dom kostar lite mer än dom andra?

Jag använder endast 1 mick ingång och den går vidare till en presonus eureka pre-amp! Spelar endast in rapp & sång så bara mick behövs.

Därför det kanske är lite onödigt med så många mick ingångar? Men om någon har testat Pro 40 eller onyx skriv gärna här och berätta vad pre-ampsen går för 😉 Sen ochså hur är hörlurs utgångarna? Är dom så kassa så det är nödvändigt att köpa en hörlursförstärkare?

Sen till Profire 610; Någon som testat det? Har aldrig hört något om det! Det ser bra ut men det är lite svårt att bara säga så, haha.

Samma frågor som på focusrite & onyx ställer jag! pre-ampsen, hörlurs utgångarna o.s.v.

E-mu 1616/1616m; Detta kort är det som jag funderat mest på! En kompis har 1616m oh en annan 1616, låter riktigt bra tycker jag.

Vad tycker ni? Är det något att köpa? Det enda jag inte alls gillar är den där kontroll panelen i datorn. Hade 1820m förut och jävlar vad det var krångligt!

DU ska säga exakt vad DU tycker! 🙂

Säljer mitt tc electronic konnekt 24d kort för 3 700kr! Funkar super.

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sen till Profire 610; Någon som testat det? Har aldrig hört något om det! Det ser bra ut men det är lite svårt att bara säga så, haha.

Jag har Profire 610 sedan någon månad. Har än så länge inte stött på några problem. (Har dock inte kört så hårt än, bara line-in från Pod. Har inte testat hörlursutgångarna heller.)

Finns en artikel i Studio:

http://studio.idg.se/2.1078/1.219919/profi...e-i-ny-tappning

Link to comment
Dela på andra sajter

Moto kortet ser riktigt trevligt ut hehe! Men tyvär säger plånboken nej till dom 6 000 😉

Alltså e-mu panelen är ju säkert skit bra när man bara lär sig den.

Men den är väll inte så svår? alltså jag vill helst inte ens röra den för tycker den är krånglig.. Iallafall på mitt förra ljudkort (1820m).

Jag vill bara spela in och kunna lyssna på musik! Jag har liksom alla mina pluggar i mitt insplningsprogram så behöver inte använda e-mu's.

Vad tycker ni? Är e-mu 1616 något att satsa på? Vad är skillnaden mellan 1616 & 1616m? Aldrig förstått det :s

Har aldrig köpt nya musik prylar nästan bara begagnade men det är ju igentligen skönare att köpa nytt eftersom då får man garanti o.s.v. !?

Eller vad tycker ni ?

Mvh Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka hitta ett 1616m till ett bra pris!

Finns det någon här som vet något om dolphinmusic.co.uk ?

Dom säljer 1616m för bara 399 euro.. Billigare än på alla andra ställen!

Men när jag trycker på check out för att se vad frakten går på.. Då kommer det upp typ säkerhetscertifikat! Står att det kan vara något med att lura en eller något sånt.

Så är det någon som vet nngt om den sidan eller har handlat där?

//D

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då kan man säga att det är bäst för mig att köpa 1616m? eftersom jag bara använder pre-ampsen och lyssning..

En till fråga; Kom på att jag har ju en presonus eureka pre-amp som micken kopplas in i! Spelar det roll om vilket jag väljer ändå? Alltså får jag bättre kvalite med 1616m än med vanliga 1616 även fast det går en mick sladd från ljudkortet in i min pre-amp sen från pre-ampen till micken! Alltså det jag tror är att liksom emu pre-amparna inte påverkar ljudet eftersom kortet är inkopplat i en pre-amp 😛 Är det så ?😛 Kan inte så mycket..

// Douglas

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget brus alls 😛 :S

En mick kabel (helt vanlig) in i ljudkortets mick ingång den går till pre-ampen's mick output sen från pre-ampen's input en mick kabel till min rör micks låda (!?) sen från lådan går det ju en sån där speciell kabel till micken 😛

Fel ?:S

Link to comment
Dela på andra sajter

Mastering grade 24-bit/192kHz converters - the same A/D converters used in Digidesign's flagship ProTools HD 192 I/O Interface delivering an amazing 120dB signal-to-noise ratio (E-mu 1616m)

Alltså det måste ju vara det där som gör att 1616m är någon tusenlapp dyrare? Är det värt de?

Låter iförsig bra.. Digidesign är inget dålig direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...