Jump to content
Annons

lågvolym ur mitt Focusrite Nu med bilder kolla om ni ser något mysko


Bbenderman

Recommended Posts

Kör ut till monitor på utgångarna 1-2 kör vidare till en Hifi förstärkare.

Kör jag med datorns vanliga ljudkort blir det ett jädrans drag

Även ur hörlursutgångarna på Focusrite.

Drar jag på outputs för mycket distar det hmm det är säkert någon knapp jag missat.

Hör man bara det som är inkopplat i ingångarna på hörlursutgångarna på ljudkortet?

Redigerat av Bbenderman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns inställningar för det i Saffire control panel gå in där och ställ omreglagen för outputs. Finns lite olika saker som kan vara felställda b.la. kan den stå på acktive monitor pad och då får du nog inte så mycket drag ur en vanlig hififörstärkare. Annars kan bara volymen på utgången vara nerskruvad. Gå in där och ta en titt.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska göra en skrämdump när jag kommer hem på Saffire control panel så ser ni hur jag har inställt.

Men längst till höger är det out där kan man skruva upp volymen men det distar när jag drar upp den för fullt.

Lika lågvolym om jag kör en vanlig cd skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pu hittade felet ni ser kontakterna på nedersta bilden ska vara mono och de är stereokontakter så lödde till nytt kablage och nu kan jag spela högt.

Det konstiga var att det står mono på dem så tänkte inte så mycket på det utan märkte att det spelade högre när jag drog kontakterna halva vägen ut.

Var kan jag köpa riktiga sådana kontakter tro mono i ena änden och rca i andra bra kvalite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...