Jump to content
Annons

Alchemy


zutztrutz

Recommended Posts

Jag är på jakt efter en mjukvarusynth och läste testet i nya studiotidningen. Laddade hem demot och det verkar riktigt lovande. Det står mellan Alchemy och Absynth 4, men lutar nog åt alchemy.

Jag har dock letat överallt utan att hitta någonstans att köpa det - förutom som nedladdningsversion. Köper jag en synth för tusentals kronor vill jag ju ha det på skiva i en fin låda. Men det kanske kommer, det är ju helt nytt. Någon som vet nåt?

Så skriv gärna en rad om vad du tycker om denna synth, och hur den står sig mot de andra på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har i stort sett slutat använda alla andra syntar sen jag skaffade Alchemy. Synthmotorn är riktigt kraftfull och överlägsen de flesta konkurrenter men ändå är den lätt att jobba med, smart interface. Även de inkluderade effekterna är kanon, bland annat en uppdaterad dist-enhet från Camel Phat.

Det ända jag gnäller lite på är att den inte känns särskilt stabil (iaf som AU på mac). Det tar ett tag att öppna den (även om den är igång men man vill bara få upp fönstret) och den drar rätt mycket kräm av datorn (även om det har förbättrats med uppdateringar).

En annan konstig grej är att patchar som man ej sparat på datorn utan bara i projektet försvinner av sig själv.. när man öppnar ett projekt så är synten nollställd 😛

Hursomhelst så är det fortfarande favoritsynten för mig, men räkna inte med att ha den för att bläddra presets..

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Den går bara köpa från deras hemsida ser det ut som och endast som nedladdning. Bara spara allt på dvd själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
DieHard (oregistrerad)

Kolla på kvr. Där finns säkert lite presets att ha och börja med. Men annars är det bara att googla och hittar säkert lite mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...